Een ander apparaat in het netwerk gebruikt het IP adres van uw computer

• Onderwerp starter Onderwerp starter keesy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

keesy

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Hallo
Wie kan mij helpen.
Ik heb sinds kort in netwerk 2 laptops, en een tablet. Als ik de IP adressen opvraag krijg ik hetzelfde IP adres te zien voor zowel de laptops als de tablet. Vandaar dat ik telkens de mededeling krijg: Een ander apparaat in het netwerk gebruikt het IP adres van uw computer.
Bovendien heb ik nog een ander en groter probleem. Sinds ik meerdere apparaten op mijn draadloos netwerk heb, krijg ik vaak geen verbinding met internet, maar alleen bij het opstarten of nadat apparaten in de slaapstand hebben gestaan. Dan ga naar de meterkast (gemiddeld zo'n twee keer per dag) en haal de stroom even af van mijn router (Sitecom Mimo XR) en vervolgens krijg ik wel verbinding. Mijn besturingssysteem is Windows 7 en de andere laptop Windows 8.
Ik denk dat beide problemen met elkaar hebben te maken. Heeft het met DHCP te maken? Mijn provider is Ziggo. Wie helpt mij verder?

ja dat kan met dhcp te maken hebben.
heb jij alleen het modem van ziggo of zit er meer tussen.

Aan het modem van Ziggo zit een router vast van Sitecom Type Miomo-XR

heb je in de sitecom de dhcp wel aanstaan en zo ja voor hoeveel apparaten.

Dat weet ik niet. Hoe en waar kan ik inloggen op de Sitecom Router en waar moet ik zoeken naar DHCP. Het probleem doet zich nog steeds voor. Ik moet 2x per dag naar de meterkast om mijn router te resetten ( de stroom eraf en er weer op)...

U kunt de instellingen in de Sitecom WLAN Broadband Router MIMO XR aanpassen door in te loggen in het administrator deel van deze router. Sluit hiervoor de router aan op uw PC of laptop (draadloos of middels een netwerkkabel) en ga in uw webbrowser (bijvoorbeeld Internet Explorer of Firefox) naar het volgende webadres: http://192.168.0.1 Standaard kunt u hier inloggen met de gebruikersnaam admin. Ook als wachtwoord kunt u kiezen voor admin. Check zo de instellingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan