• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een ander tabblad, invullen en automatisch een pdf creëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekonetje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2017
Hallo helpers. ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb voor mezelf een offerte tool gemaakt waar ik alle berekeningen doe en uiteraard gegevens input en zou dmv een klick op dit tabblad een nieuw tabblad willen invullen om automatisch de offerte te laten maken en pdf e maken. Kan dit? ( waarschijnlijk wel) en hoe zou heel leuk zijn. ik ga niet gauw een uitdaging uit de weg maar dit is me net iets te moeilijk denk ik. dank bij voorbaat.

Ik denk dat het goed is om een representatief voorbeeld te plaatsen van wat je nu hebt. En geef aan wat je wilt. Wil je echt d.m.v. een klik op het tabblad (willekeurige plek) een andere tab maken? Moet dit een knop zijn? Wat staat er op het tabblad waar je op klikt? Moet deze informatie als soort van template overgenomen worden? Etc. Etc.

Er worden een paar dingen duidelijk, maar niet alles. Zo weet ik niet waar bepaalde waarden vandaan komen in de tab "offerte".

Wat ik heb gedaan is de zaken die ik kon mappen omgezet naar een formule. Dus met invullen op de eerste tab worden deze al meteen overgenomen op de tab "offerte". Het enige wat de button "Offerte opslaan" doet is dan ook exporteren naar een PDF. Dit doet hij nu naar de locatie "C:\Temp" en bestandsnaam "TestjePDF.pdf".

Graag het bijgesloten voorbeeld bestuderen en waar nodig zelf de formules creëren om gegevens van de eerste tab over te nemen in de tab "offerte". Zie de voorbeeldformules.

Bekijk bijlage vbeeld.xlsm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan