een andere "mijn muziek" map?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darkbreed

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Berichten
119
Hoi allemaal!
Ik heb een boel muziek op mijn pc maar dat staat allemaal op een andere hdd dan die waar winxp pro op staat.
Mijn vraag....
Is het ook mogelijk om een zelfde soort map te maken als de "mijn muziek" map in de rechter colom van het start menu?

M.v.g.
Darkbreed
 
Zelf heb ik die hele map "Mijn muziek" vanuit "Mijn documenten" verplaatst naar de F:\. Vervolgens daar naartoe gelink en dat werkt prima. Ook dat icoontje is meeverhuisd. Bedoel je dat?
 
Nou....eigenlijk wilde ik die map gewoon laten voor wat het is.
Ik heb daar nl. ook geluidsbestanden in staan maar die wil ik niet in mijn andere map hebben.

Ik wil dus een "mijn muziek 2" map in het startmenu maken , die verwijst naar die andere schijf
 
En jij wilt het natuurlijk ook rechts bovenin het startmenu. Misschien is dat wel mogelijk maar dat weet ik niet maar met het programma X-setup pro kom je wel in de buurt. Die snelkoppeling komt dan niet rechts bovenin maar onder het kopje "Uitvoeren..". (Is in elk geval in de rechterkolom...

Installeer X-setup, ga naar "Classic", Appearance, Start Menu, Windows XP, New Start Menu. Hier kun je een naam en een pad opgeven naar je andere muziekmap.
 

Bijlagen

  • startmenu.gif
    startmenu.gif
    21,3 KB · Weergaven: 29
gewoon een snelkoppeling maken van de map
en die in startrmenu steken
 
Dat had Darkbreed vast al wel bedacht maar hij wil hem in de rechterkolom hebben en dat gaat je op die manier niet lukken :)
 
Okey!!!
Het is gelukt met dat "X-Setup pro" programma.

Is een leuk programma trouwens!!! :thumb:
Ik ga mij er nog wel even verder in verdiepen want er zitten veel mogelijkheden in.

bedankt voor de hulp.
:D
 
Graag gedaan. Veel plezier met X-setup pro :)
 
dacht dat het de linker was
ga toch ff kijken of op geen andere reden toch gaat
 
Geplaatst door ibiza
dacht dat het de linker was
ga toch ff kijken of op geen andere reden toch gaat

Ben zelf benieuwd of je dat icoontje op een of andere manier BOVEN in de rechterkolom kan krijgen. Zal misschien via het Register kan Als je daar achter kan komen hoor ik het graag. :thumb:
 
register

ik ben al even aan het rond neuzen geweest in het xp register.
Heb het nog niet gevonden maar ik ga wél verder zoeken!!!

Maar eigenlijk vind ik het register wel een beetje "eng"!!!
Iets waar ik geen verstand van heb , daar blijf ik liever van af

:eek:
 
Daar heb je groot gelijk in want het Register is de ruggegraat van Windows waarin je heel goed moet weten wat je daarin wijzigt. Verkeerde handelingen kunnen je een herinstallatie van Windows opleveren.
 
En een her-instalatie....daar zit ik niet op te wachten.
Mijn pc draaid nu al meer dan een jaar zonder her-instalatie en dat gaat hartstikke goed.
Onderhoud en voorzichtigheid hoeden de hele boel draaiende!!!

:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan