Een Apple of een gewone

• Onderwerp starter Onderwerp starter Diza
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Diza

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2008
Hoi Helpers,

Ik wil een laptop kopen. Alleen heb ik niet zo heel erg veel verstand van.

Wat raden jullie mij aan, Een mac of microsoft laptop? ik kan met beide wel goed overweg.

En waar moet ik op letten?

Het ligt er aan waarvoor je hem gaat gebruiken...

Dus waarvoor ga je hem gebruiken??

Hangt er allemaal van af wat je ermee wilt doen (nl. welke software je wilt draaien). Als Macintosh-gebruiker kan ik je alleen maar in de richting van Apple wijzen: geen gezever met virussen e.d., zeer stabiel en... ze behouden hun waarde, zelfs na een aantal jaar.

Maar meestal geef ik mensen de raad: koop die PC/Mac die je broer, buur of beste vriend ook heeft. Vroeg of laat heb je misschien hulp nodig, en als je daar zit met je PC tenmidden van allemaal Mac-gebruikers... (meestal is het andersom, hoor! :D).

Je geeft eigenlijk maar weinig info;
Je kunt met beiden overweg...

Wat de Mac betreft hoef je eigenlijk nergens rekening mee te houden. Je kunt op een nieuwe MacBook nml. ook Windows draaien.
Maar waarom zou je dat doen, als je OSX hebt met z'n gebruiksvriendelijkheid, geen virussen e.d. om voor op te passen en dus ook geen venstertjes die je telkens vragen
of je het wel zeker weet?
Een MacBook is er vanaf net over €1000. Maar een nieuwe laptop die er ook mooi uitziet, en met Vista nog vlot draait kun je ook hetzelfde kwijt zijn...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan