Een backup maken van alles!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Advance

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2007
Hallo mensen, ik zoek een programmatje waarmee ik mijn complete HDD kan backuppen op dvd (dual layer indien mogelijk). Ik bedoel dus ook met alle drivers, instellingen en om maar wat te noemen de geschiedenis van firefox, en toegevoegde printers.

Oftewel alles moet hetzelfde zijn nadat de backup weer teruggezet word!

Ik moet de laptop voor school gebruiken en daarom is het erg handig mocht er wat fout gaan dat simpel alles weer in een handomdraai goed staat!

alvast bedankt :)

Ik neem aan dat je een systeempartitie (C:) hebt en een D: partitie of aparte schijf voor je bestanden?
Hier wordt Paragon genoemd maar er zijn meer goede freeware progs http://forum.computeridee.nl/showthread.php?p=553130

Simpel in een handomdraai? Bij XP zo'n 20 minuten...:rolleyes:

Heb je overigens W7? Daar kun je een recovery disk maken, dat werkt waarschijnlijk sneller voor een systeembackup.

Hallo mensen, ik zoek een programmatje waarmee ik mijn complete HDD kan backuppen op dvd (dual layer indien mogelijk). Ik bedoel dus ook met alle drivers, instellingen en om maar wat te noemen de geschiedenis van firefox, en toegevoegde printers.
Oftewel alles moet hetzelfde zijn nadat de backup weer teruggezet word!

Ik moet de laptop voor school gebruiken en daarom is het erg handig mocht er wat fout gaan dat simpel alles weer in een handomdraai goed staat!

Misschien is wat je zoekt een image maken van je C:\ schijf?
Kijk eens hier:
http://www.thefreecountry.com/utilities/backupandimage.shtml#imaging
Je vindt hier een uitleg (engels) en verschillende backup, image/clone programma's en meer.

Ik heb zelf goede ervaring met Clonezilla. Dat kan ik voor wat betreft een image programma zeker aanraden!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik gebruik DriveImageXML (staat ook in de link van @Solaris).
Maar op een DVD .... dat kan je schudden. Ik zou maar een externe harde schijf gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan