Een Backup maken van c(windows)

Status
Niet open voor verdere reacties.

RogerDeeder

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Hoi allemaal, als eerste de beste wensen voor iedereen.
En dan natuurlijk dank aan allen die deze website draaiende houden.
i heb n vraag over t backuppen van mijn c schijf waar windows xp pro op staat, ik heb al vaker backuppen gemaakt met drive image 6 van power quest en drive image 7 ook van power quest, en heb ook northon ghost gehad, maar t loopt nooit goed heb altijd pc problemen nadat ik de backup trug geplaatst heb.
Nu is mijn vraag wie weet n goed programma die dit vlug doet en dit foutloos doet?.
Ik wil vanavond dus straks de partitie c wissen windows opnieuw erop zetten en sp 2 plus alle update en antvirus dus pc gebruiks klaar maken zonder de groterre programma,s erop, en dan die backup maken zodat ik gewoon eens in de drie maanden die backup trug kan zetten.
Ik hoop dat iemand een goede tip heeft.
Alvast bedankt
Groetjes Roger

Ik heb zelf geen problemen met Norton Ghost, daar ik de gemaakte backup op m'n server zet. Met het backuppen naar een cd/dvd krijg ik vaak wel problemen met het terug zetten.

Ik kwam het volgende op het AntiSpywareoffensief tegen:
Snel herstel XP/prof

--------------------------------------------------------------------------------

Toch wel belangrijk om te weten!
Draai je met XP/prof? zo ja dan kun je van een goed ingestelde prof installatie een backup maken op een speciale manier. Ga naar start/alle programma's/Bureau accessoires/backup open backup en klik op geavanceerde modus wordt aangegeven in lichtblauwe kleur, op het tablad introductie klikt je op de knop Wizard automatisch systeemherstel,klik op volgende en geef vervolgens een geschikte doellocatie voor de backup,bevestig met volgende en voltooien,er wordt om een lege diskette gevraagd hiervan wordt een noodschijf gemaakt. ook hier wordt op het laatst om gevraagd!
Treed er onverhoopt een storing op of wil xp niet meer starten start dan opnieuw op met de originele XP CD en druk tijden opstarten op F2 als hier om gevraagd wordt de wizzard automatisch systeemherstel wordt gestart volg daarna de aanwijzingen.
Na ongeveer 45 min loopt XP weer als voorheen.
Zelf wel zorgen voor backup van perzoonlijke bestanden, of documenten!
P,S. backup branden op dvd, bij terugzetten wordt een foutmelding gegeven van geen toegang opgegeven schijf, wacht een aantal minuten kan soms wat lang duren maar dan zoekt herstel programma de aangegeven drive zelf op en laat dit zien.
gebruikers veel succes, bij mij werkt het perfect. Pancho
Bron:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=11036

Ik heb dit zelf nog nooit uitgeprobeerd, omdat ik Norton Ghost kan gebruiken.

Hoi, is t wel n volwaardige backup dan? , ik wil dus echt de c partitie iederre drie maanden gewoon formateren zodat ook echt leeg is en dan die backup weer erop zetten, ik heb norton ghost ook nog, en sloeg de backup op ,op n anderre schijf(E) op maar liep erna altijd raar of kreeg foutmelding bij t trug plaatsen van de backup.
Ook is mijn schijf toen kapot gegaan tijdens het trug zetten van de backup naar c, ik heb daarna ghost nooit meer durven gebruiken.

Zoals ik aangaf heb ik verder geen ervaring met de beschreven backup methode.

image

Met Norton Gjost (of alleen met de disk ervan -oude versie van ghost-) heb ik geen goede ervaringen, ik werk met heel veel voldoening met DriveImage Pro, dus niet de versies die inmiddels door Symantec zijn overgekocht. Hiervoor gebruik ik alleen de 2 diskettes die je met het prog zelf kunt maken. Let wel altijd op dat je eerst een fat-controle uitvoert zodat er geen error-meldingen komen tijdens terugzetten. Dit kun je onder andere doen met chkdsk/exe in 'uitvoeren' bij veilige modus.
Ik gebruik er zelf fix-it 4 voor, bij win2000NT Er zijn ongetwijfeld nog veel meer van dit soort progs op de markt. Ik schrijf de backup ook altijd eerst naar een partitie, eigenlijk nooit naar dvd, simpel omdat ik geen dvd-lezer/schrijver heb...maar gewoon nog een cd-drive. Als ik wil kan ik deze met Nero wel met cd's maken (multiple).:p
Haal eerst alle onnodige progs weg (ook DI-pro kun je weghalen) en *.tmp en geschiedenis bestanden etc., dat scheelt veel ruimte.
Als je geen partitie wilt maken kun je overwegen een oude HD te plaatsen. Met www.Yousendit.com kun je ook heel grote bestanden (tot 1GB) tijdelijk op hun server plaatsen.
Mail anders voor meer info etc.
gr. Willem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan