Een ban Registratie database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webklus

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2014
Ik ben met iemand een webgame aan het maken en ik wil graag daarbij een database in acces makem waarin de bannen worden geregistreerd ban nummer , soort ban , account nummer , reden ect. ik wil graag dat de bannen worden uitgelezen uit een van onze mysql databases kan dat en hoe?
Ik wil ook dat de acces databse online ergens bereikbaar is voor bepaalde personen. maar niet dat de database is opgeslagen op mijn pc maar bv op een server is dat mogelijk?

bij voorbaat dank

Dit gaat niet werken.

Met MySQL kun je geen Acces database benaderen en andersom, dit zijn 2 totaal verschillende dingen.

Met MySQL kun je geen Acces database benaderen en andersom, dit zijn 2 totaal verschillende dingen.
Ik zou mij nog eens verdiepen in Access, want vanuit Access kun je prima een MySQL database benaderen. Vraag is of je daar wat mee opschiet. Access is an sich niet geschikt voor webapplicaties; daarvoor zul je op zijn minst ook SharePoint moeten gebruiken. En daar zal wel geen sprake van zijn.

Ik heb wel wat gelezen over SharePoint maar weet niet presies wat het is en hoe het werkt zou je me dat willen uitleggen?

SharePoint is een internet portal van Microsoft dat is bedoeld als platform voor bedrijven om bijvoorbeeld bestanden op te delen, een intranet op te zetten etc. Access werkt prima op een Sharepoint server, die dus wel moet bestaan. En daar komt SharePoint dus om de hoek kijken!
Maar Access kan dus prima met externe databases werken m.b.v. recordset connecties. En dat ben je als het goed is nu aan het uitzoeken :).

Toen ik gisteren op de sql knop drukte moest ik iets van dsn in type wat moet ik daar in type?

Wil je medewerkers van Microsoft aan de bedelstaf brengen? :D.

Berichtje #11: nee. Berichtje #12: nee. Met Office 365 krijg je online opslag (OneDrive) wat vergelijkbaar is met Dropbox, maar het is geen van beide een server. En dat heb je nodig om een database over het internet te delen. Als je echt een internet database wilt, zul je naar MySQL en aanverwante opties moeten kijken.

Ik heb mysql database maar kan ik die uit laten komen in een database van acces?

Alleen als je hem met een ADO connectie en een ADO Recordset kan openen. DAO kan misschien ook nog wel. Ik denk dat in het MySQL forum betere kenners zitten.

we hebben inmiddels besloten dat we de database handmatig willen gaan invoeren ook voor de controle. Ik zal een nieuw topic openen

(ik moet in dit topic verder)

Ik wil twee databases met de volgende tabellen :

Algemeen :

Account id
Spelernaam
E-mailadres
Notietie

ban :

Naam moderator
Account id
Datum ban
soort ban
duur ban
Reden ban

Deze tabbelen zijn aangemaakt nu wil ik een formulier die boven algemeen en onder in een subformulier de bans Hoe kan ik een ban dus dat rijtje boven koppelen aan die persoon die een ban heeft gehad en dat hij dat dan onthoud?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan