• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een bedrag uit werkblad 1 overnemen naar werkblad 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Metalhead

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2003
Beste,

Ik vroeg me af of door middel van een formule je een bedrag of getal die in werkblad 1 staat, automatisch kon laten overnemen in blad 2 zonder dit zelf in te vullen?

Uiteraard is het een klein kunstje om het zelf in te typen, maar ik zeg maar zo, gemak dient de mens. Ik heb zelf al op het forum gezocht maar misschien heb ik de verkeerde zoekterm gebruikt want ik kan het niet vinden.

Bedankt

Aangezien je geen voorbeeld hebt gegeven, zal ik zelf een voorbeeld aandragen:

Verwijzing:
Code:
=Blad1!A1

Formule:
Code:
=Als(Blad1!A1<100;Blad1!A2;Blad1!A3)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi,

Beide bedankt. Ik had er idd een voorbeeld bij moeten doen, maar daar had ik niet aan gedacht. Het ging om blad 2 die ik hernoemd had naar Kasboek april. Het was even puzzelen maar toch gelukt. De formule werd als volgt.

='Kasboek april'!I3

Dit resulteerde in het gewenste resultaat. Ik vergat telkens de aanhalingstekens.

Beide bedankt

Hoi,

Beide bedankt. Ik had er idd een voorbeeld bij moeten doen, maar daar had ik niet aan gedacht. Het ging om blad 2 die ik hernoemd had naar Kasboek april. Het was even puzzelen maar toch gelukt. De formule werd als volgt.

='Kasboek april'!I3

Dit resulteerde in het gewenste resultaat. Ik vergat telkens de aanhalingstekens.

Beide bedankt

Als je de doelcel (bijv. A1) selecteert en vervolgens om = klikt, dan ga je met de muis naar cel I3 van Kasboek april.
Vervolgens klik je op Enter.
Excel heeft nu automatisch de verwijzing voor je aangemaakt zodat je geen aanhalingstekens zelf hoeft neer te zetten.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan