Een Bedrijfs Website (Een aantal vragen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MySensation

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 sep 2012
Goedendag,
Wij zijn bezig met het opzetten van een bedrijf,
het bedrijf gaat vooral om foto's maken en informatie verstrekken.

Nu willen wij er ook een site bij hebben (aangezien dat het hoofdonderdeel is van het bedrijf)

De bedoeling is dat wij uiteindelijk rond de 10-20000 hits per maand krijgen
de site moet na een jaar rond de 2 miljoen foto's bevatten
na een jaar worden de foto's van de eerste maand weer verwijderd (of dit automatisch gaat of handmatig moet nog blijken)

Graag willen wij informatie over hoe we dit het beste kunnen aanpakken.
Mocht je een idee hebben etc laat het even weten;)

Mvg MySensation

Jaa, Joomla! ken ik wel, heb het een tijdje geprobeerd maar het lijkt niet de oplossing voor ons..
aangezien wij enorm veel foto's erop willen zetten.

En ik denk dat joomla dat niet aankan. of ik ken joomla nog niet goed genoeg?

Kunnen jullie niet beter een professional inhuren? Een site van deze omvang leer je niet op een regenachtige zondagmiddag bouwen.

Afhankelijk van wat je precies gaat doen, komt dit neer op een stuk maatwerk. Om dit uit te werken voert voor deze gratis site veel te ver. Ik adviseer ook iemand in te huren die je op het technisch vlak kan begeleiden.

Poeh! :eek:
Klein rekensommetje: twee miljoen foto's na een jaar betekent bij 363,66 dagen/jaar dat er gemiddeld per dag 5500 nieuwe foto's geplaatst moeten worden. *)
Dat is nogal wat! Waar komen die allemaal vandaan? **)

Als er in dat jaar een aanloop-periode zit om op toeren te komen, gaat het in het begin niet zo hard. Maar dan moet op het eind de plaatsings-productie veel meer dan 5500 stuks p/dg zijn om de 2 miljoen te halen!

Zoiets doe je niet uit de losse pols. Een goed doordacht en professioneel businessplan (waar alles aan aspecten, kosten en baten in zitten; ook o.a. juridische zaken als copyright e.d.) lijkt me naast een professionele webtimmeraar onontbeerlijk, als zo'n uitgewerkt ondernemingsplan er al niet is. ***)
En een kapitaalkrachtige investeerder zal ook nodig zijn! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
**) Toch niet van de bezoekers? Dan zouden er bij zeg 12.500 hits per maand zo'n 400 hits per dag zijn. Als elke hit staat voor een bezoeker die iets plaatst, moeten die 400 mensen gemiddeld ca. 15 foto's tegelijk plaatsen. Maar als bij de hits ook kijkers/downloaders zitten, en niet alleen plaatsers, dan moet het aantal per plaatser te uploaden foto's drastisch omhoog om de 5500 per dag te halen! - En natuurlijk de vraag: is daar behoefte aan, gezien de al bestaande mogelijkheden/concurrentie?
***) Ben beetje bang van niet, want dan zouden de kosten voor de inhuur van (a) een kundig webadviseur en (b) een goede webbouwer er al op staan. Voor niets gaat de zon op ...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan