Een beetje laggy...

Status
Niet open voor verdere reacties.

SuperFries0123

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe pc met 8GB ram (waarvan maar 4GB gebruikt wordt),
en ik dacht dat ik dan in combinatie met mijn HD5770 videokaart al mijn spellen
op very high en zo kan spelen. Helaas heb ik met de volgende spellen wat probleempjes...

Far Cry 2
Soepele animaties en zo, maar heeft last van "warping", ik schiet vaak
ineens een seconde looptijd vooruit, als je begrijpt wat ik bedoel.
Check de link maar 's:

http://cid-9b29f6e5898aa8f3.office.live.com/self.aspx/.Public/Far Cry 2 CYRI.jpg

PS: Dit is het geval bij de singleplayer, ik speel geen multiplayer.

Metro 2033

Als ik op very high settings speel met DirectX11, heb ik ERG last van lag.
Op "gewoon" high en DirectX op DX10 is het ietsje minder, maar in grotere open
ruimtes ook nog gewoon lag.
Terwijl dat ook weer helemaal niet hoeft:

http://cid-9b29f6e5898aa8f3.office.live.com/self.aspx/.Public/Metro 2033 CYRI.jpg

Weet iemand wat ik hieraan moet doen?
Ik heb de instellingen van de videokaart op balans tussen performance en quality,
maar daardoor krijg ik geen hogere FPS.

PS: Ik heb een 22" HD scherm dus ik speel op een resolutie van 1920x1080.

Helpmij!

Prettige feestdagen,

SuperFries0123

Laatst bewerkt:
Hoi,

En welke processor en moederbord heb je, en driver up to date en welke os draai je want van de 8 gig maar 4 gig gebruiken is vreemd.

Moederboard: Geen idee. Waar zou dat moeten staan?
Processor: AMD Phenom II X6 1055T

Drivers zijn volgens mij up to date.
Als dat niet zo is, waar kan je dat checken?

SuperFries0123

Hoi,

Je zou in ieder geval hier de laatste driver kunnen downloaden en hier kan je kijken of je geheugen welk kan of niet.

denk toch dat het zo hoort, ik met mijn Intel Core i7 920 @ 4ghz en mijn ati radeon 5870 lagg ook bij metro 2033 met alles op high, een ati radeon 5770 is nou ook niet echt bepaald een hardcore gamers kaart.

Maar waarom zegt CYRI dan dat ik een "great experience running this game" zou moeten hebben?
En Far Cry 2 is geen lag, maar warping, Metro 2033 gewoon vreemd.

@Modag: Ik ben nu nieuwe driver aan het installeren (denk ik), want de nieuwste versie drivers is 10.12 en mijn CCC is versie 2010.102.nogwat
dus ik snap het niet echt.

Laatst bewerkt:
Wordt je 8GB wel goed in het Bios weergegeven? Met een 64BIT OS zou ook in het OS de 8GB goed herkend moeten worden.

Nou zo zit het:

Door een misverstand van mij en mijn computer-man heb ik (volgens mij) ipv 8 gb DDR2 geheugen 4 gb DDR3 geheugen gekregen, alleen dat is hij vergeten mij te vertellen.
Verder zegt hij ook dat het "warping" komt door een langzamere schijfoverdracht ofzo.
Want bij Windows Prestatie-Index heb ik ook bij alles een 7.4 en bij schijfoverdracht een 5.9. Kunnen jullie je hier in vinden? Ik speel geen Far Cry 2 meer (begon toch te vervelen) en Metro 2033 staat mij,
bij nader inzien, eigenlijk helemaal niet aan. Toch bedankt iedereen! :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan