• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een bepaalde cel linksboven in het zichtbare scherm plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gGerretje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Hallo allemaal,

Ik heb nog een vraag (op de valreep van 2033: alvast een prachtig mooi 2014 voor allemaal).
Ik heb een adressenbestand met adressen in groepen verdeeld.
Met een opdrachtknop ga ik naar de gewenste plaats in het bestand.
Ik had nou graag een regel vba-code om zodanig te scrollen dat bijvoorbeeld cel A220 linksboven in mijn zichtbare scherm komt.
En omdat ik de betreffende cel "handig" een naam heb gegeven bijvoorbeeld AdressenVoetbalclub is het nog handiger als ik de cel Adressenvoetbalclub linksboven kan zetten.

Volgens mij mij moet het heel simpel kunnen, maar ik ken het vba commando niet.
Daardoor ga ik met de bovenste commandoregen alleen maar naar die cel en komen de adressen die daaronder staan niet op het scherm
Ik heb het wat omslachtig opgelost door niet één maar twee cellen een naam te geven, bovenAdressenVoetbalclub en onderAdressenVoetbalclub.
een en ander als volgt, maar omslachtig, opgelost:
Twee cellen een naam gegeven. De ene boven en de andere onder dat blokje adressen en dan
Code:
    Application.Goto Reference:="onderAdressenVoetbalcub"
    Application.Goto Reference:="bovenAdressenVoetbalcub"

Nu ga ik dus eerst naar een plaats onder dat adresblok en dan terug naar boven. Dan komen de adressen wel binnen het scherm.

Moet toch eenvoudiger kunnen, niet?

Alvast bedankt
Ger

Nee kan niet eenvoudiger.... helaas, misschien nog dat je het Titels kan blokkeren... maar anders dan dat niet...

Code:
Application.Goto "bovenAdressenVoetbalclub", True

Hallo Rudi,

Perfect.
Dat was wel een inkoppertje voor jou denk ik.
Zo ziet het er al een stuk netter uit.
Ik ben het meteen gaan uitproberen en wilde natuurlijk ook weten wát je precies gedaan had.
Toen zag ik dat het met die true erachter ook in de Help-functie van Excel staat.
Daar krijg ik nou wat van hè. Dat ik daar zelf niet achter kom.

Bedankt voor je hulp.
@Namliam: ook bedankt voor je reactie, al heb je me wel even laten schrikken.;)

Groetjes,
Ger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan