Een bepaalde pagina beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jammy

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2001
Beste helpmijers,

Graag zou ik een bepaalde pagina van mijn website beveiligen.
De bedoeling is een pagina waar al mijn werkdocumenten instaan beveiligen zodanig dat enkel mensen waar ik toegang aan geef dit kunnen bekijken.

Heb zelf al zitten rondneuzen en is dit een goed voorbeeld?:
Als je een pagina wil beveiligen met een paswoord, dan kan je dit via een simpel Javascript-truucje:
Code:
<html> <body> <form name="Login"> Paswoord:&nbsp;<input type="text" name="Paswoord">&nbsp;<input type="button" onclick="GetPage()" value="OK!"> </form> <script language="javascript"> function GetPage() { window.location = Login.Paswoord.value + ".html"; } </script> </body> </html>

De gebruiker moet dus de naam van de pagina weten waar hij naartoe moet gaan (kies dus geen voor de hand liggende naam). Niet echt superveilig, maar dikwijls kan dit volstaan...

Mijn site: www.jeugdsitesvzw.be

Groetjes Jammy.

ondersteunt je server geen php en mysql? (je link werkt niet)
of ondersteunt je server .htaccess ? Met htaccess kan je namelijk makkelijk en veilig een directory beveiligen

:confused: de goeie link is: www.jeugdsvzw.be

Mijn server ondersteunt php en mysql en ondersteunt .htaccess:thumb:

Groetjes,
Jammy.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
ahja ik zie het... met php en mysql weet ik hoe het moet maar daar kan je niet 1 directory mee sluiten wel pagina's. Ik zoek even een htacces scriptje en uitleg.

//edit:Ik denk dat je er met dit wel uitkomt: Mijnhomepage.nl // Directory beveiligen

Laatst bewerkt:
Rimsic,
Ik had ook reeds naar je link gesurft.
Dit ga ik eens proberen.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan