• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een bepaalde waarden laten weergeven als 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucky170

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2015
Goedemiddag,

Ik heb 4 kolommen genaamd (Artikelnummer, aantal verkoop, aantal garantie en percentage)
Ik moet het percentage berekenen van de aantal garantie ten opzichte van aantal verkoop. Sommige artikelen hebben bijvoorbeeld ook een keer 0 als waarde van aantal verkoop en/of aantal garantie. Dan komt er een foutmelding. =ALS.FOUT(aantal garantie/aantal verkoop;0) met deze formule wordt de foutmelding gewoon 0.

Maar nu wil ik ook dat als het percentage 50% of meer is dat ze dan ook 0%Bekijk bijlage Voorbeeld 50+.xlsxBekijk bijlage Voorbeeld 50+.xlsx gaat weergeven. Ik kan natuurlijk ook een kolom ernaast zetten en met =ALS( het berekenen maar het liefst heb ik 1 formule.

In het voorbeeld bestand staan 3 artikelen( 1,2,3).
Bij 1 is de ideale situatie en berekent hij het percentage en dat is onder de 50%. Bij 2 doet hij het zelfde maar komt er meer dan 50% uit. Ik zou graag willen dat dit gelijk veranderd en dat er 0% komt te staan.
Bij 3 is de waarde van een van de twee kolommen 0 normaal gesproken een foutmelding maar met behulp van de huidige formule wordt dat automatisch 0%

Zoiets?
Code:
=ALS.FOUT(ALS(C3/B3>0,5;0;C3/B3);0)

Ja dank je wel,

Ik zat dus al te zoeken om ALS.FOUT in een ALS. functie te verwerken en had niet gedacht om het anders om te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan