een berekening in een veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

fonzie

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2005
Graag had ik geweten of het mogelijk is in een veld bv "aantal" een waarde te berekenen.

nu moet ik eerst het aantal zelf berekenen voor ik het invul, zou veel gemakkelijker zijn moest ik kunnen invullen" =2+2" wat mij dan de waarde 4 opleverd.

Via een formulier kan dat wel , je moet dan via een macro en dan waardeinstelling aan de gang

Wees even iets specifieker. Wil je velden uit je database bij elkaar optellen? Of iets anders?

Via de expression builder kun je denk ik een heel eind komen. Ook staat er e.e.a. redelijk goed uitgelegd in de helpfile van Access.

Grtz,

Het gene dat ik wil bereiken is de waarde van 1 veld invullen, geen verschillende velden bij elkaar optellen ofzo.
Laat ons bv zeggen dat het om een artikel aantal in te vullen is op een faktuur, echter weet ik zelf het getal niet dat ik moet invullen omdat ik dat eerst volgens de regels van de algebra moet berekenen vb ((4.00+4.00)*2)*2.5 wat een waarde van 40 zou opleveren.
In mijn geval gaat het om veel oppervlaktematen die ik opmeet in de bouwsector die ik dan moet verrekenen.

Ik hoop dat deze uitleg duidelijk genoeg is en bedank iedereen alvast voor zijn reactie.

cu.

Het is een snelle opzet van wat je kunt doen, let wel: de berekening moet altijd het zelfde zijn dus bv. a+b-(c+d)….
Je kunt het rekenveld verbergen…
Je kunt ook de berekening doen via waardeinstelling maar dit is denk ik duidelijker voor je .
Nog vragen of dit is niet de bedoeling dan lees ik het wel
Groeten Paul

De berekening die ik wil invoeren in nooit dezelfde, een aantal in mijn geval kan soms bestaan uit 10 getallen en soms maar uit 3.
Het geen wat voor mij goed zou zijn is kunnen rekenen zoals in een exell cel. Denk dat het misschien wat ver gezocht is voor access:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan