Een bestand laten vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

superjrs

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2010
Hallo,

Ik ben bezig met een programma, die dingen aan kan passen, in dit geal een bestand vervangen uit een andere map.

Alleen, met google ben ik niks opgeschoten, het lukt me maar niet, ook niet met Admin.

Ik wil dus dat er bijv een bestand van C:\ word vervangen door een bestand uit D:\

Iemand een idee?
Alvast bedankt!!

My.Computer.FileSystem.CopyFile("C:\Test\Factuur1a.Doc", "D:\Test\Factuur1a.Doc")

Laatst bewerkt:
haha ok ik had dit alleen CopyFile("C:\Test\Factuur1a.Doc", "D:\Test\Factuur1a.Doc")
zou dat de fout kunnen zijn??

en als het bestand in de Program Files zit en het is Windows 7, moet ik dan het Programma in Admin uitvoeren??

Ik zal morgen die code ff proberen!!

Bedankt!!

Denk het wel.

je kan er ook nog True achter zetten als je wild dat het overschrijfbaar is.

My.Computer.FileSystem.CopyFile("C:\test.txt", "C:\Test\Test2\Factuur1a.Doc", True)
Groet Old Hippy

Jaa!!!!!!

Bedankt, het werkt ook zonder Admin!!!
Heel erg bedankt!!

Mag gesloten worden!

Ik heb net mijn programma gebuild, en nu doet hij het niet, maar als ik ff debug dan doet hij het wel :S

Hoe komt dit???

EDIT:
Ik heb nu dit
Code:
Public Class Form1

Private Sub PictureBox1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles PictureBox1.Click

End Sub

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        My.Computer.FileSystem.CopyFile("C:\Program Files.....", "C:\Program Files\2emap\.....", True)
        MsgBox("MIJN BERICHT")
    End Sub

Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
        My.Computer.FileSystem.CopyFile("C:\Program Files\nog een ander ding....", "C:\Program Files\daarvoor een map", True)
        MsgBox("MIJN BERICHT")
    End Sub

Private Sub Button3_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button3.Click
        End
    End Sub

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load

End Sub
End Class

Laatst bewerkt:
Waarom staan er 3 lege subs in?

Het zijn er 2, en geen idee, kan dat ook verschil uitmaken dan??

Het zijn er 2, en geen idee, kan dat ook verschil uitmaken dan??

Weet ik niet, ik denk het niet. Het valt te proberen ;).

Maar wat is dan de functie van deze sub:

Code:
Private Sub Button3_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button3.Click
        End
    End Sub

Wellicht zorgt deze voor problemen.

(Als ik deze meetel zijn het er 3 :rolleyes:)

Maar dit gaat niet meer over mijn vraag eiggenlijk.
Zou het ook verschil uitmaken alls ik het met 2010 gaat doen inplaats van 2008??

Wat zou het dan wel zijn, tog ga ik het ook met 2010 proberen ;)
Maar wat zou het anders kunnen zijn als dat geen verschil; uitmaakt

Nee, dat heeft geen zin, ben het met 'old Hippy' eens. Maar goed, niet geschoten is altijd mis :P.

Laatst bewerkt:
OK, 2010 maakt dus niets uit, maar de oplossing is er dus nog niet :(

Maar wat doet het niet dan? Krijg je een foutmelding, of gebeurt er gewoon niets?

Je kan het ook proberen met System.IO.File.Copy

Wat ik dus doe is,
Ik druk dus op de knop, da zou hij dus iets in een spel met een .zip bestand moeten vervangen, hij geeft geen error maar het werkt niet als ik hem heb gebuild
Als ik heb debug doet hij het wel en dat is dus het probleem, want ik wil hem gebuild laten werken.

Misschien komt het doordat Visual Studio hem automatisch als administrator uitvoert? Verder zou ik het niet weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan