• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een cel ECHT leeg maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willem Blaas

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2006
geacht forum,

wanneer ik een werkblad regelmatig gebruik en regelmatig totaal leeg maak blijkt dat een cel waarin iets gestaan heeft niet leeg te maken is met hetzij "inhoud wissen" dan wel met een spatie , want een spatie is ook "niet leeg"

kan ik dit binnen een macro doen en wat is hiervoor dan de code om een cel of een regel of een compleet werkblad weer "schoon" te krijgen ?

bij voorbaat dank

willem blaas

Als je in het vakje bij A1 en 1 klikt (Linksboven) is het hele blad geselecteerd en druk dan op Delete.
Je kunt ook de handelingen met Macro recorder opnemen.

geacht forum,

wanneer ik een werkblad regelmatig gebruik en regelmatig totaal leeg maak blijkt dat een cel waarin iets gestaan heeft niet leeg te maken is met hetzij "inhoud wissen" dan wel met een spatie , want een spatie is ook "niet leeg"

kan ik dit binnen een macro doen en wat is hiervoor dan de code om een cel of een regel of een compleet werkblad weer "schoon" te krijgen ?

bij voorbaat dank

willem blaas

En als je .ClearContents gebruikt?
Bijv.:

Code:
Range("A1:A10").ClearContents

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Als je in het vakje bij A1 en 1 klikt (Linksboven) is het hele blad geselecteerd en druk dan op Delete.
Je kunt ook de handelingen met Macro recorder opnemen.

oke, dan zijn de waarden weg maar wanneer ik vanuit A1 op ctrl-end druk gaat de cursor nog naar daar waar de laatste waarde heeft gestaan (hij ziet dus nog wat waar heeft gestaan)

en in een volgend zoekitem mag dat dus niet

En als je deze code met de Macro recorder opgenomen gebruikt?
Code:
Sub Maakleeg()
    Cells.Select
    Selection.ClearContents
    Range("A1").Select
End Sub

En Clear

Code:
Range("A1:A10").Clear

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Selecteer de rijen voorbij wat jij denkt dat de laatste cel is/zou moeten zijn.

Kies Bewerken > Wissen > Alles.

!!! Sla het bestand op.

Selecteer de rijen voorbij wat jij denkt dat de laatste cel is/zou moeten zijn.

Kies Bewerken > Wissen > Alles.

!!! Sla het bestand op.

bravo, de truc is dat je het bestand na het wissen eerst op moet slaan , daarna kent hij de oude posities niet meer,

en wederom bedankt

willem blaas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan