• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een cel een waarde geven obv opmaak + waarde moet vervolg van vorige zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

saskia michiels

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2009
Hoi
Ik heb een overzicht in Excel, waarbij ik via een formule een bepaalde input zou willen hebben.

Als er een nieuwe lijn wordt ingevoerd (obv naam wordt deze lijn manueel alfabetisch ingevoerd), krijgt deze naam een kleur afhangend van de gekozen sport (groen of rood).
Elke kleur heeft een aparte kolom (kolom A is groen voor bal, kolom b is rood voor fiets).

Als er een nieuwe inschrijving is, dan voeg ik een lijn toe op de juiste plaats (alfabetisch op achternaam), en geef meteen de juiste kleur voor deze persoon.
Welke formule of functie heb ik nodig om dan automatisch ook het volgnummer toe te kennen? Open de bijgevoegde tabel voor meer duidelijkheid.
Zoals je ziet hebben de groene vakjes een opvolging van nummers en ook de rode vakjes. Hoe kan dit dus automatisch gebeuren? Dat ik een lijn invoer, en vanaf het moment dat ik de cel een kleur geef, dat er ook meteen het juiste volgnummer komt, en dat dan ook de rest automatisch wordt eengepast?
Ik hoop dat ik het goed uitleg...

Ik ben benieuwd!

Mvg
Saskia

Hopelijk bedoel je dit?
Je moet de namen onderaan toevoegen en een x plaatsen in de juiste kolom.
de kleuren worden automatisch aangepast.
daarna nog even sorteren volgen naam en voornaam via het blad gegevens bovenaan het lint.

Bijlagen

Hmm, nee, niet ik echt wat ik bedoel, maar het doet wel wat het moet doen...
Maar super, ik gebruik deze, want denk dat mijn idee niet mogelijk is zoals ik het echt bedoel...
:thumb:

Wat is dan de echte bedoeling?
Via rij invoegen op de juiste plaats nieuwe gegevens invullen? Dit lukt niet met formules tenzij je telkens opnieuw de formules door voert tot op het einde.
Heb je ook gemerkt dat de aantallen ook aangepast worden in rij 2?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan