• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een cel groen kleuren als andere cellen allemaal zijn ingevuld met een bepaalde waarde.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sansan4

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2024
Hoi!

Ik ben op zoek naar de oplossing voor de volgende kwestie:

Ik wil cel A1 op tabblad 1 groen kleuren (of een waarde afgerond) geven, als de cell A1 tm A3 en A5 tm A10 de waarde 'afgerond' hebben.
Als nog niet alle cellen (A1 tm A3 en A5 tm A10) de status afgerond hebben, maar er staat nog 'in ontwikkeling', wil ik dat er in cel A1 op tabblad 1, ook staat 'in ontwikkeling'.

Ik heb dit geprobeerd met als.voorwaarden. Het lukt me om te laten verwijzen naar 1 cel, maar niet naar meerdere blokjes van cellen.

zie in de bijlage het voorbeeld bestand.
Wij gebruiken versie
Microsoft® Excel® voor Microsoft 365 MSO (Versie 2410 Build 16.0.18129.20100) 32 bits

Bijlagen

iets kortere formule voor A1, VO blijft hetzelfde in vorig voorbeeld
Code:
=ALS((AANTAL.ALS(Blad2!A1:A3;"afgerond")+AANTAL.ALS(Blad2!A5:A10;"afgerond"))=9;"afgerond";"in ontwikkeling")
Ik denk zelfs dat deze ook wel goed gaat, omdat er in A4 waarschijnlijk niet het woord "afgerond" gaat staan.
Code:
=ALS(AANTAL.ALS(Blad2!A1:A10;"afgerond")=9;"afgerond";"in ontwikkeling")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan