• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een cijfer in een lege cel plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

H.Weenink

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2000
Geachte medegebruikers ik zit met het volgende probleem Ik wil in een behoorlijke grote tabel in een bepaalde kolom op een waarde filteren (bv een naam) doormiddel van een knop. Nu is dat normalieter geen probleem ware het niet dat ik in de tabel heel vaak een lege regel heb staan en dan gaat het filter niet verder, wie weet hoe ik in een bepaalde kolom op een BV een naam kan filteren zonder dat ik de lege regel hoef te verwijderen

bvd Hans

Beste Hans,

Code:
zonder dat ik de lege regel hoef te verwijderen

wat is het doel van de lege regel?

je gaat daar in de toekomst nog vaker last van krijgen.

wat wil je bereiken?
1) een overzicht met mutaties
2) een bepaalde waarde optellen of iets dergelijks

optie 1 kan ook met lege rijen en een aparte formule.
de vraag is alleen of je voor die optie moet kiezen.

optie 2 kan ook met lege rijen

graag meer info, of een voorbeeldbestand, ontdaan van gevoelige info.

Filteren met lege regels

Hallo Oeldere, fijn datje reageerd, ik heb nu een zip bestanddje toegevoegd ik hoop dat je daarmee uit de voeten kunt.

Ik wil dat ik een betand kan filtren op een bepaalde naam (zie bijlage)

Het bestand is een ingeladen bestand in excel en daar staan elke keer bij een upload die lege regels in en als ik dan met een knopk kan filteren zou dat mooi zijn

Ik hoef niets op te tellen ofzo.

Vr Gr Hans

Bijlagen

Beste Hans,

ik ga je bestand zo bekijken.

mogen deze lege rijen dan wel met een macro worden verwijderd?

deze macro kun je ook iedere keer, na import van de bescheiden laten lopen.

laat je me dat nog even iets weten,

Laatst bewerkt:
Hans,

zou het een optie zijn om 1 kolom toe te voegen?

Zo ja, vul dan alle regels, ook de lege, met een willekeurig karakter (bv |) en neem hem op in het te filteren gebied.

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je met Autofilter werkt?

Jouw 'probleem' heeft te maken hoe je Autofilter hebt geactiveerd.

Methode 1)
Als je links bovenin gaat staan, zeg in A2, en je kiest (Excel 2003) Data --> Filter --> Autofilter, dan wordt je Autofilter geactiveerd MAAR tot de eerste lege rij.

Methode 2
Als je eerst het hele werkblad selecteert en pas daarna het Autofilter activeert, dan negeert Autofilter de tussenliggende lege regels en wordt de inhoud van de regels onder de lege regels wel zichtbaar.

Gewoon ff uitproberen :)

Bedankt Gert, je moet het maar weten, optie 2 deed het perfekt ik dank je voor de medewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan