• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een code aan gegevens koppelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quinten123

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
Hallo allemaal,

. In onze gemeente wordt over een paar weken een actie georganiseerd om geld op te halen voor het goede doel. Nu is mij gevraagd of ik een excel bestandje wou maken waarin overzichtelijk de stand kan worden bijgehouden. Van te voren zijn actie's geregistreerd, dus achter elk bedrag moeten ook nog een reeks gegevens komen. Elke actie heeft een eigen code. Ik zou graag aan de code de gegevens willen koppelen.

Ik heb al een voorbeeld bestandje gemaakt van hoe het moet worden. Het is mij wel al gelukt om alles vanaf A3 op blad 1(financiele lijst) op te tellen en de uitkomst in A2 te zetten. Echter weet ik nog niet hoe ik de codes koppel aan de gegevens die op blad 2 staan.
Het is dus de bedoeling dat ik op blad 1(financiele lijst) vanaf B3 verder in de hele kolom b nummers kan invoeren, waarachter de gegevens komen. Deze gegevens staan op blad 2(database). Echter kan deze database in de lengte uitbreiden wat dus betekend dat heel blad B database is.
Kan iemand mij helpen hoe ik dit moet doen of een voorbeeldje aanmaken ?.

Afwachtend,

Groeten Quinten.

Bijlagen

Ik heb even de nummers in het overzicht veranderd zodat deze gelijk lopen met de nummers van de database.
Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Oh sorry als ze dat nog niet deden, maar hoe kan ik deze koppelen aan de gegevens(zie vraag) ?

Gr. Quinten

Oh sorry als ze dat nog niet deden, maar hoe kan ik deze koppelen aan de gegevens(zie vraag) ?

Gr. Quinten

Dat doen ze al.
Als je een nummer invoert dan zoekt Excel voor je de bijbehorende gegevens.
Als de nummers niet helemaal hetzelfde zijn, kan Excel ze niet vinden.
Ze hoeven dus niet op volgorde te liggen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Oh dat is vreemd, als ik in kolom c een nummer uit de database intyp in het bestand wat jij uploade (zie bijlage) dan komen daar achter geen gegevens. Heb ik het niet goed begrepen ?:eek:

Gr. Quinten

Bijlagen

Oh ik zie het al, hij werkt. Ik kan gegevens in de database zetten die werken met bijbehorende code. Echter werkt het code aan getal alleen koppelen alleen vanaf C3 tm C5. Kan het ook zo dat dat in heel kolom C is vanaf C3 ?

Gr. Quinten

Oh dat is vreemd, als ik in kolom c een nummer uit de database intyp in het bestand wat jij uploade (zie bijlage) dan komen daar achter geen gegevens. Heb ik het niet goed begrepen ?:eek:

Gr. Quinten

Even een misverstand.
De formule stond alleen in de eerste 3 rijen.

Ik heb de formule uitgebreid naar beneden.
Verder staat er nu een validatielijst in de rode cellen waaruit je een keuze kunt maken uit de nummers.
Zodra een nummer wordt toegevoegd aan de database, verschijnt deze automatisch in de lijst van de cel.

Als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Hartelijk bedankt al voor de duidelijke info en hulp. Het werkt nu prima, ik heb echter nog een vraag, hoe kan ik het "koppelsysteem" uitbreiden zodat het werkt in de hele kolom C en niet tot C20 ?

Gr. Quinten?

Hartelijk bedankt al voor de duidelijke info en hulp. Het werkt nu prima, ik heb echter nog een vraag, hoe kan ik het "koppelsysteem" uitbreiden zodat het werkt in de hele kolom C en niet tot C20 ?

Gr. Quinten?

Je kunt de cellen van de kolommen C t/m ? naar beneden slepen.

Heb je echt heel veel rijen nodig dan is VBA aan te bevelen omdat je dan maar enkele regels nodig heeft om de zoeken en het resultaat in de cellen er naast neer te zetten.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan