tonissteiner
Gebruiker
- Lid geworden
- 17 sep 2008
Hallo,
ik zit weer eventjes vast. In een bestand gebruik ik volgende code waarin gecontroleerd wordt wie het bestand opent en indien voldaan aan de UserName een ander programma gestart wordt:
Voor dit te laten werken heb ik wel onder Tools en References nog een Library moeten aanvinken. En hier wringt het schoentje. In hetzelfde document gebruik ik ook volgende code waarbij ik een kopie maak en een bepaalde knop verberg die de gebruiker niet nodig heeft:
Indien iemand dit "gebruiker" bestand opent krijgt deze een foutmelding op de Library omdat deze in zijn Excel niet aangevinkt is. Iedereen dit laten aanvinken is dus een onbegonnen werk. Ik zou dus in de code "SaveAsUser" een lijn willen toevoegen die bijvoorbeeld de code "Private Sub Workbook_Open" niet mee opslaat. Is dit mogelijk of zoek ik het te ver?
Ik weet nu ook niet goed of ik best een voorbeeld bestand bijvoeg omdat ook als bij jullie die Library niet aangevinkt is jullie ook deze foutmelding zullen krijgen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
mvg
ik zit weer eventjes vast. In een bestand gebruik ik volgende code waarin gecontroleerd wordt wie het bestand opent en indien voldaan aan de UserName een ander programma gestart wordt:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
' The name of the current user
Dim UserName As String
' On opening, find out who this is (and convert to lower case)
UserName = LCase(Environ("UserName"))
' If this is True ...
Select Case UserName
Case "2216"
' Display a greeting
MsgBox "Hallo Yves, u bent aangemeld als beheerder", , "Welkom"
' OPN-2001 Software Wedge starten
Call Auto_Open_OPN2001_Software_Wedge
Case Else
' Otherwise, just continue
End Select
End Sub
Voor dit te laten werken heb ik wel onder Tools en References nog een Library moeten aanvinken. En hier wringt het schoentje. In hetzelfde document gebruik ik ook volgende code waarbij ik een kopie maak en een bepaalde knop verberg die de gebruiker niet nodig heeft:
Code:
Sub SaveAsUser()
Application.DisplayAlerts = False
Application.ScreenUpdating = False
ActiveSheet.Shapes("Button 3").Visible = False
ActiveWorkbook.SaveCopyAs "C:\20. Professional Documents and Folders\20.16 EGVF\" & _
"StockList" & _
" - Gebruiker" & _
".xlsm"
MsgBox "Opgeslagen als:" & vbCrLf & "C:\20. Professional Documents and Folders\20.16 EGVF" & "\" & "StockList - Gebruiker", vbInformation, "Klaar!"
ActiveSheet.Shapes("Button 3").Visible = True
Application.ScreenUpdating = True
Application.DisplayAlerts = True
End Sub
Indien iemand dit "gebruiker" bestand opent krijgt deze een foutmelding op de Library omdat deze in zijn Excel niet aangevinkt is. Iedereen dit laten aanvinken is dus een onbegonnen werk. Ik zou dus in de code "SaveAsUser" een lijn willen toevoegen die bijvoorbeeld de code "Private Sub Workbook_Open" niet mee opslaat. Is dit mogelijk of zoek ik het te ver?
Ik weet nu ook niet goed of ik best een voorbeeld bestand bijvoeg omdat ook als bij jullie die Library niet aangevinkt is jullie ook deze foutmelding zullen krijgen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
mvg