een computer meerdere computers het zelfde laten doen

Status
Niet open voor verdere reacties.

123wouter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2011
Hoi,
Ik ben de opleiding ICT Nieveau 3 aan het doen en moet er projecten voor maken.
Nu kwam ik bij een project dat het Gerechtshof Den Haag ongeveer 275 computers heeft.
Nu willen ze alle computers een basisprofiel hebben door benchmark.
Ze willen hierbij kijken of alle computer nog wel 100% goed zijn, indien er bijvoorbeeld een ram stuk is kan die dan worden vervangen.
Aangezien ze freeware zoeken heb ik gekozen voor PC Wizard.
Maar nu moet "Pc Wizard" ze nog op de computer geinstaleerd worden.
Je kunt natuurlijk alle computers 1 voor 1 het software gaan installeren, maar dit kost natuurlijk heel veel tijd.
Nu wou ik graag weten of er een manier is dat alle computers tegelijk het programma gaan installeren.
Er staat verder niet bij dat er een server aanwezig is, dus ik ga daar maar wel van uit.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Mvg,
Wouter

Hallo wouter,

als je goed in de forums/handleidingen van de pc wizard kijkt, kan je commando's uitvoeren na de installatie om zonder gui te openen, de data naar een logbestand te exporteren(denk aan een netwerkschijf, %computernaam%.txt)
in zo'n netwerk dien je minimaal 2 DHCP servers, dataservers en netwerk Policy's te hebben.
via deze policy's kan je elke pc automatisch en "Silent" de installatie uitvoeren.
de gebruikers merken hier dan niets van.
nadat alle werkstations pc wizard hebben, kan je een policy maken die dat script draait tijdens booten, en dan heb je de logs.

het enige nadeel van dat systeem is dus wel dat je alle 275 logbestandjes moet nakijken.

hopelijk heb ik je een beetje in de goede richting geholpen.

met vriendelijke groet
bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan