een computer vraagt om een wachtwoord??

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierre27

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2001
Goeden Morgen,
heb een P3 met Win-XP-prof en een P4 met Win-Xp-prof, beiden zitten op een netwerk.
Ik kan op beide computers de andere computer zien.
Ik kan met de P4 in de P3 komen en alle handelingen verrichten, maar als ik met de P3 naar de P4 wil, dan
krijg ik een scherm......

Verbinding maken met Pentium 4
Bezig verbinding te maken met Pentium 4.
Gebruikersnaam. Pentium4<Gast
Wachtwoord.

Ik heb helemaal geen wachtwoord ingesteld.
Welke instelling moet ik veranderen, om zonder wachtwoord in de computer te komen.
Ben al 3 uur aan het zoeken-klooien, moet iets heel simpel zijn, maar wat =====-
groetjes
pierre

je kan toch via je ip adres een wachtwoord er op zetten.
doe dat dan en verander het zo dat je het wachtwoord weet en dan in loggen via je p3 in je p4

Op beide machines beide accounts aanmaken, en daar een wachtwoord instellen.
Vervolgens het vinkje weghalen bij inloggen met wachtwoord.
Dan vraagt de pc op welk account hij voortaan altijd wil starten.
Type de grbuiker en het wachtwoord daar 1 mailig.

ALs het goed is kun je dan voortaan ongehinderd starten, en ongehinderd op beide pc's genieten van je netwerk.

@Paul-RT: Bovenstaand probleem kom ik ook net tegen. Ik kan met m'n nieuw geinstalleerde PC wel in de laptop komen, maar niet andersom. Er wordt om een wachtwoord gevraagd.

Beide machines bij mij hebben dezelfde account. Deze zijn beide Administrator en hebben hetzelfde wachtwoord.

Er is ook een Guest account, die is uitgeschakeld. Schakel ik die echter in op de PC, dan kan krijg ik niet eens meer het inlogschermpje, maar wordt de toegang volledig geweigerd. Dat is dus ook geen oplossing.

Kortom: hoe moet ik jou bericht lezen.
1. Op beide machines beide accounts aanmaken, en daar een wachtwoord instellen.
* Moet ik hier nog een bepaalde naam voor beide accounts gebruiken. Het inlogscherm vraagt om de naam Guest. Moet ik die naam gebruiken?

2. Vervolgens het vinkje weghalen bij inloggen met wachtwoord.
* Ik heb dat vinkje nergens staan. Ik kan hoogsten wijzigen of men met of zonder welkomstscherm moet inloggen.

3. Dan vraagt de PC op welk account hij voortaan wil starten.
* Zover ben ik dus nog niet.

4. Type de gebruiker en het wachtwoord daar 1 malig.
* Het vak van de gebruiker is niet te wijzigen. Het is grijs.

Ik hoop dat je me verder kunt helpen. Alvast bedankt.

Start / uitvoeren / control userpassword2
Daar zie je het verhaal over mijn vinkje.

De namen van de accounts moeten allen verschillend zijn.
Het beste administrators maken.
LET OP: start / configuratiescherm / systeem / computernaam:
beide pc's verschillende computernaam, en dezelfde werkgroepnaam !

Hardstikke Bedankt!!!!

Goede Middag,
Traction & Paul dank voor jullie reakties, het probleem is opgelost, mede dank zij jullie.
Ik heb nu spijt, dat ik niet eerder het forum ingedoken ben, had mij een hoop tijd gescheeld, alleen wil ik het probleem zelf proberen op te lossen, daarom eerst het proberen/klooien.
groetjes
Pierre

[Edit]
Laat maar. Als je wilt dat het werkt moet je wel nog folders delen op je netwerk :o

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan