Een contact formulier maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

aron5000

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2012
Ik ben bezig met mijn site en ik heb een contact formulier

Dit heb ik al geschreven:

<h1>Contact formulier</h1>
<br>
*Verplichte velden zijn <b>dik gedrukt.</b><br><br>
<form action="myform.php" method="post">
*<b>Uw naam:</b><br />
<input type="text" name="yourname" /><br /><br />
*<b>Uw e-mailadres:</b><br />
<input type="text" name="email" />
<br /> <br />
<b>Het onderwerp van uw bericht:</b><br />
<input type="radio" name="onderwerp" value="Vraag" checked="checked" /> Vraag<br/>
<input type="radio" name="onderwerp" value="Bestelling" /> Bestelling<br/>
<input type="radio" name="onderwerp" value="klacht" /> Klacht<br/>
<input type="radio" name="onderwerp" value="Overige" /> Overige<br />
<br />

<br /> <br />
<b>*Uw bericht:</b><br />
<i>Probeer zo duidelijk mogelijk te zijn indien er sprake is van een klacht.</i><br />
<textarea name="comments" rows="20" cols="60" class="textarea"></textarea><br>

<input type="submit" value="Verstuur"> &nbsp; <input type="reset" value="Verwijder velden" />
</form>
</div>

maar nou is mijn vraag:
hoe laat je hem nou naar je eigen email adres sturen?

Mvg, aron5000

geen php nodig

zoals die link aangeeft kun je een emailform dus ook gewoon maken met html en een beetje javascript

Ehm,
  • Als je een invul-controle alleen met javascript doet, is dat makkelijk te omzeilen: gewoon javascript uitzetten en insturen wat je wilt.
  • Daarmee zet je ook de deur wagenwijd open voor het toedienen van kwaadaardige codes richting je server.
  • Wil je een veilig formulier hebben (tegen spam, malware enz. beschermd), dan kan dat alleen maar met een serverside controle > dus toch php of een ander server-script waar de vriendelijke of onvriendelijke bezoeker niet bij kan komen.

Wat wel kan: een javascript-controle inbouwen als invulhulp, zodat een invuller het meteen ziet als er iets fout wordt ingevuld, en dat meteen kan corrigeren (zonder eerst het hele formulier te moeten insturen en dan pas commentaar te krijgen). Maar dan moet de definitieve controle nog steeds op de server gebeuren!

Met vriendelijke groet,
CSShunter
PS: Als je gaat kijken bij de voorbeelden die emailmeform.com geeft (bv. dit voorbeeld), zie je dat daarin helemaal geen javascript gebruikt wordt (het enige gebruikte javascript is voor Google Analytics), en de submit-knop naar een php-pagina gaat.

Laatst bewerkt:
chapta

Csshunter
met die chapta wordt het toch al veiliger of omzeil je die via javascript uit te doen en kun je het niet zelf ook gewoon veiliger maken.
Maar helaas heb ik hte probleem dat mijn host `coffeecup` geen php ondersteunt(mischien omdat ik gratis host) maarja

@ DUTCHBloggz (nr. #7):
Ja, zo'n capcha is één van de beveiligingsmogelijkheden.
Maar ... op de genoemde voorbeeldpagina van emailmeform.com wordt (zoals ik al zei) helemaal geen javascript als controle gebruikt. Dus met uitzetten van javascript kan de controle ook niet omzeild worden.
De hele controle vindt daar plaats op een afhandelingspagina emailmeform.com/fid.php, en dat is dus wel degelijk een php-pagina waar je van buiten af niet bij kunt komen. Dus als de controle op die php-pagina goed geregeld is (hoe ze dat doen kan je dus ook van buiten af niet zien!), is het een veilige manier.

=======
@ aron5000 (nr. #6):
deze is veilig en betrouwbaar?
Je bedoelt wat je in je eerste post nr. #1 aan code hebt staan?
Daarvoor geldt eigenlijk ditzelfde. De (serverside) afhandeling wordt daarin gedaan door een pagina myform.php. Het hangt helemaal van de php-controlevoorwaarden in die pagina af, of een ingezonden bericht er door komt en of dat veilig genoeg is.

• Bv. of e-mail adres/naam/adres/bericht geldige lettertekens e.d. bevatten (en niet meer dan dat).
  • En/of dat er eerst een retourbericht aan het opgegeven e-mail adres wordt gestuurd met verzoek om het bericht te bevestigen (dat is de methode die bv. helpmij gebruikt als je je op de helpmij-nieuwsbrief wilt abonneren).
    Is er dan een nep-mailadres opgegeven in een ver land, dan wordt er niet gereageerd en wordt de boodschap (met eventuele spam of kwaadaardige code) ook niet doorgestuurd naar jouw mail-adres.

Dus je moet de php-code van de pagina myform.php kennen en tegen het licht houden om te kunnen zien of het veilig is.
In principe is het wel prachtig betrouwbaar, maar in de praktijk hangt de veiligheid van de controles af die die pagina uitvoert. En een lek in de controle = onveilig!

Met vriendelijke groet,
CSShunter

<h1>Contact formulier</h1>
<br>
*Verplichte velden zijn <b>dik gedrukt.</b><br><br>
<form action="myform.php" method="post">
*<b>Uw naam:</b><br />
<input type="text" name="yourname" /><br /><br />
*<b>Uw e-mailadres:</b><br />
<input type="text" name="email" />
<br /> <br />
<b>Het onderwerp van uw bericht:</b><br />
<input type="radio" name="onderwerp" value="Vraag" checked="checked" /> Vraag<br/>
<input type="radio" name="onderwerp" value="Bestelling" /> Bestelling<br/>
<input type="radio" name="onderwerp" value="klacht" /> Klacht<br/>
<input type="radio" name="onderwerp" value="Overige" /> Overige<br />
<br />

<br /> <br />
<b>*Uw bericht:</b><br />
<i>Probeer zo duidelijk mogelijk te zijn waarom u contact met ons opneemt.</i><br />
<textarea name="comments" rows="20" cols="60" class="textarea"></textarea><br>

<input type="submit" value="Verstuur"> &nbsp; <input type="reset" value="Verwijder velden" />
</form>
</div>

Is er iemand die een veilig validatie script voor kan maken
Ik ben meer in html thuis

Nog een klein snel vraagje
Ik gebruik een gratis webhost zou ik ook bv. een hotmail adress (wel speciaal ervoor aangemaakt) voor het contact kunnen gebruiken?

Laatst bewerkt:
Ehh maar eigelijk heeft hij nu nog steeds geen antwoordt hoe je het door linkt naar je email we hebben het nu over veiligheid maar hoe link je hem nou door dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan