Een Container div

Status
Niet open voor verdere reacties.

akira352

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 sep 2012
Ik werk met Adobe Dreamweaver en ik heb een vraag over Div_tags.

Ik volg gewoon de instructies op ik kies bestand nieuw en kies lege sjabloon HTML sjabloon geen lay-out.
Dan doe ik Div Tag invoegen en de keuze Na het begin van een Tag en in de uitklaplijst BODY.
En dan moet je kiezen voor Nieuwe CSS regel.
Bij Type kiezen doe je Id (van toepassing op slechts ��n HTML element).
Dan doe je de naam #container. En dan bij regeldefinitie nieuw stijlpaginabestand.
Dan geef ik de container een breedte van 750 pixels.
En zet ik bij het blok de Text align op centre.
In deze container moet ik de rest van het sjabloon opbouwen.
Als ik dan weer kies voor div-tag invoegen moet ik in de uitklaplijst div id=container kunnen aanvinken.
MAAR DIE STAAT ER NIET IN!!! EN DAT IS HET PROBLEEM.

Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Als je nu eens in plaats van Id daar Class gebruikt? Id is slechts een maal te gebruiken, class is algemeen. Een aardig artikel daarover vind je hier.

Hoi akira352,
Mm, ik ben bang dat dat niet werkt. De bedoeling zal niet zijn dat er nieuwe div's op gelijk niveau als de #container gaan komen, maar dat de hele rest binnen die #container gaat komen:
HTML:
<body>
    <div id="container">
        <div id="header">hier komt de header</div>
        <div id="content">hier komt de inhoud</div>
        enz.
    </div>
</body>
Als je zoiets in de broncode-weergave intikt (met ook "hier komt..." er in), wat gebeurt er dan? *)

Nog een vraag: wat is de bedoeling van de "text-align: center"? Moet misschien de hele site (met breedte van 750px) gecentreerd worden bij elke schermresolutie? **)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: Overigens is de uitleg van de CSS-tutorial in bovenstaande link niet helemaal betrouwbaar. Er staat bv. iets verderop "Float staat eigenlijk heel simpel voor het laten vliegen van div's, hiermee kun je maximaal 3 div's langs elkaar plaatsen."
- Dat klopt niet: met een float kan je er zo veel als je wilt naast elkaar zetten. Drijven de floats bv. allemaal dezelfde kant op, en zijn ze allemaal even hoog: net zoveel tot de breedte van de pagina op is, en dan gaan ze daaronder weer verder (ook vanaf de kant die de floats hebben opgekregen).

Hoi akira352,
Mm, ik ben bang dat dat niet werkt. De bedoeling zal niet zijn dat er nieuwe div's op gelijk niveau als de #container gaan komen, maar dat de hele rest binnen die #container gaat komen:
HTML:
<body>
    <div id="container">
        <div id="header">hier komt de header</div>
        <div id="content">hier komt de inhoud</div>
        enz.
    </div>
</body>
Als je zoiets in de broncode-weergave intikt (met ook "hier komt..." er in), wat gebeurt er dan? *)

Nog een vraag: wat is de bedoeling van de "text-align: center"? Moet misschien de hele site (met breedte van 750px) gecentreerd worden bij elke schermresolutie? **)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: Overigens is de uitleg van de CSS-tutorial in bovenstaande link niet helemaal betrouwbaar. Er staat bv. iets verderop "Float staat eigenlijk heel simpel voor het laten vliegen van div's, hiermee kun je maximaal 3 div's langs elkaar plaatsen."
- Dat klopt niet: met een float kan je er zo veel als je wilt naast elkaar zetten. Drijven de floats bv. allemaal dezelfde kant op, en zijn ze allemaal even hoog: net zoveel tot de breedte van de pagina op is, en dan gaan ze daaronder weer verder (ook vanaf de kant die de floats hebben opgekregen).

Beste CSShunter, ik doe een cursus van NHA ik moet een template maken en die heeft een kader van 750 pixels in de breedte.
Maar ik heb zelf al ontdekt wat ik fout deed, ik moest nog een keertje Div-tag invoegen en toen had ik de keuze <div id="container">.

Toch heel erg bedankt voor de oplossingen. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan