• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een countif vraag met twee voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbongenaar

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2007
Hallo,

Ik wil graag weten of iemand mij kan helpen met de volgende vraag:

Ik heb een medewerkerstevredenheidonderzoek gehouden, de antwoorden heb ik nu. Zie bijgevoegd voorbeeld. Maar nu wil ik graag weten hoe ik er achter kom middels een formule hoe vaak de respondenten van afdeling "inbound" zeer eens hebben geantwoord op vraag 1, eens op vraag 1, oneens op vraag 1 en zeer oneens op vraag 1.

Dit wil ik zo voor alle afdelingen doen zodat ik een duidelijk zicht krijg per afdeling wat op elke vraag de uitslag is. Volgens mij moet je dan een formule met countif, echter hier kan ik maar een argument bij invullen(de afdeling), maar ik wil nog een verdere onderverdeling, dus afdeling inbound heeft 5 keer op vraag 1 zeer eens geantwoord.

Wie kan mij hierbij helpen?? Ik kom er weer eens niet uit, hrrrr.

Groet,

Paul

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit moet lukken met =SUMPRODUCT().

Ik zou je graag verder helpen, maar kan ff niet bedenken waar je de formule wilt hebben.

Je functies in G15 en verder zullen niet werken. Je bouwt de formule niet alleen foutief, maar verwijst ook naar E36:E185 alsof daar de functie van de respondent komt te staan. Maar er staan waarden als 'geen','soms','4 uur' etc.

Richard

Hallo heren,

Als in cel B3 het nummer van de vraag wordt ingevuld krijg je in K3 tot L13 de uitkomst van de enquete met de antwoordmogelijkheden uit rij 22 t/m 33.
Maar hoe krijg ik nu een nieuwe verdieping zodat ik niet alleen het aantal antwoorden zie per antwoordmogelijkheid, maar ook van welke afdeling die in vraag een wordt gesteld.

Dus afdeling inbound heeft bv vijf keer zeer eens geantwoord op vraag 4.

Moet ik een nieuwe opzet maken of is hier toch een oplossing voor?

Groet,

Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan