een cross-over netwerk instellen (pc naar pc zonder hub)

Status
Niet open voor verdere reacties.

arno1991

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2005
hallo,

ik ben een echte leek als het op netwerken aankomt.
Ik heb 2 pc's: 1 met internet (met een USB modem) en eentje zonder
nu zijn ze allebei voorzien van een netwerkkaart (pci lan ethernet adapter ofzo) en ze zijn goed geinstalleerd (ook in windows)
ik heb ook een netwerkkabel, en heb al geprobeerd om de netwerkkabel tussen de 2 pc's te hangen, zonder succes. De windows netwerkwizard levert niets op.
Hoe kan ik dan via een cross-over kabel gemakkelijk de 2e pc internet bezorgen?

Groetjes en bedankt,

Laatst bewerkt:
hallo,

ik ben een echte leek als het op netwerken aankomt.
Ik heb 2 pc's: 1 met internet (met een USB modem) en eentje zonder
nu zijn ze allebei voorzien van een netwerkkaart (pci lan ethernet adapter ofzo) en ze zijn goed geinstalleerd (ook in windows)
ik heb ook een netwerkkabel, en heb al geprobeerd om de netwerkkabel tussen de 2 pc's te hangen, zonder succes. De windows netwerkwizard levert niets op.
Hoe kan ik dan via een cross-over kabel gemakkelijk de 2e pc internet bezorgen?

Groetjes en bedankt,

arno de pachter

Je hebt geen gewone netwerkkabel nodig in dit geval, maar een speciale crossed cable

zonder hub

In Easy computer maart 2007 staat een artikel, maar op het internet kan je deze gebruiksaanwijzing ook vinden. Iki kreeg dit art niet bijgevoegd omdat het te groot was(ook in rar of zip)

ik heb een SWEEX UTP Cable 15m
utp cat 5E cable blue

4pairs UTP
350Mhz Frequency
CAT5 compatible

dusja...

bedankt,

arno

ik heb een SWEEX UTP Cable 15m
utp cat 5E cable blue

4pairs UTP
350Mhz Frequency
CAT5 compatible

dusja...

bedankt,

arno

En dat is dus een gewone UTP kabel, en daar lukt het echt niet mee. Om twee computers met elkaar te verbinden het je, zoals gezegd, een crossed cable nodig of eventueel een speciale (GEEN gewone) USB datakabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan