Een csv bestand met vba inlezen in acces 2002

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snamfoh

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2006
Hallo jongelui,
ik zie dat ik te boek sta als junior, maar ik ben tocht echt dit jaar 70 geworden!
Vraagje: Ik wil met vba in acces 2002 een database maken waarin ik een .csv bestand kan inlezen of importeren (mijn bankgegevens).
Ik heb me rot gezocht op internet, maar kan het nergens vinden. Ik bedoel dus echt vba code, geen macro en ook niet hoe je het handmatig doet, dat weet ik wel.
Ik wil het echt volledig automatiseren. Kan iemand mij daarbij helpen?
(Graag de complete programma code want ik ben echt een Anfanger)
Bob Hofmans:thumb:

Dag groentje,

Stel je hebt een Access-database met een tabel 'bankgegevens'
Je mutaties staan in bestand: "C:\bankgegevens 2009.csv"
Dan kun je in de Database een Module aanmaken met daarin de volgende macro (dat is nl. hetzelfde als het gebruik van VBA)

Code:
Sub import()
  DoCmd.TransferText , , "bankgegevens", "C:\bankggegevens 2009.csv"
End Sub

Deze macro leest de gegevens van het bestand in in de tabel 'bankgegevens'.

Het helpt als je ervoor zorgt dat de opbouw van de tabel in Access identiek is aan de opbouw van het csv-bestand

Bedankt voor je snelle reactie Giga Senior!
De module werkt, maar vult alleen de eerste kolom van de tabel en zet boven de veldnaam de veldnaam F1, vervolgens wordt er een importfouten bestand gecreeerd waarin staat: onverdeelbare record, met een opsomming van de records die onverdeelbaar zijn.
Het .csv bestand is een komma gescheiden bestand, waarin ook nog eens een kolom voorkomt met bedragen waarin ook een komma voorkomt.
Het is wel een super mooi klein moduletje! Nu nog werkend krijgen

Bob:thumb:

Importeer het csv 1 maal met de hand (menubalkd/bestand/importeren).
Bij het gebruik van de importwizard: klik op de knop geavanceerd. Daar kun je de importspecifikatie opslaan met een bepaalde naam bijv. 'reservebank'.
Zet die naam vervolgens in de macro.

Sub import()
Code:
DoCmd.TransferText , "reservebank", "bankgegevens", "C:\bankggegevens 2009.csv"
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan