Een database aanmaken voor kentekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

design

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2007
Hallo,

Ik zit met een probleem!

Ik moet een database gaan maken waarin kentekens worden geplaatst aan deze kentekens worden gekoppeld, soort auto, eigenaar auto, telefoonnummer, soort winterbanden, soort zomerbanden, alle wisseldatums en eventuele opmerkingen en de locatie waar de banden met of zonder velg liggen.

Tevens moet deze database beschikken over een zoekfuntie. Hierbij moet je denken aan een kentekenplaat die je moet invullen waarna alle gegevens die bij dat kenteken horen te voorschijn komen. Deze moet tevens afgedrukt kunnen worden.

Daarnaast moet ik de gevens aan kunnen passen kunnen verwijderen en nieuwe kentekens toe kunnen voegen.

Het is heel wat maar ik heb totaal geen verstand van acces, kan iemand mij helpen:rolleyes:

Met vriendelijke groet

Als je totaal geen verstand hebt van access, zou ik je toch aanraden even een cursus door te nemen. http://www.sip.be/cursus/access/inhoud.htm

Maar ik zal je even op weg zetten. Maak 2 tabellen.

Tabel1

KentekenID -> autonummering -> primaire sleutel
Kenteken -> tekst
Soort auto > tekst
Eigenaar -> tekst
Telefoonnummer -> tekst
Soort winterband -> tekst
Soort zomerband -> tekst
Opmerking -> memo
Banden locatie -> tekst

Tabel 2
WisselID -> autonummering -> primaire sleutel
KentekenID -> numeriek
Wisseldatum winter -> datum/tijd
Wisseldatum zomer -> datum/tijd.

Maak nu een 1 op veel relatie met kentekenID tabel1 en kentekenID tabel2. Maak nu een query van tabel 1 en 2. maak een hoofdformulier met de gegevens van tabel1 en een subformulier van tabel2. synchroniseer tabel1 en tabel2 op kentekenID. Je kan nu ook een 2° formulier maken op basis van tabel1, daar kan je dan alle kentekens ed... plaatsen.
Begin daar al mee. daarna kan je verder gaan uitbouwen qua zoek functie, rapport ed.

Laatst bewerkt:
Het is alweer even geleden maar heb het super druk gehad.