Een database aanmaken voor kentekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

design

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2007
Hallo,

Ik zit met een probleem!

Ik moet een database gaan maken waarin kentekens worden geplaatst aan deze kentekens worden gekoppeld, soort auto, eigenaar auto, telefoonnummer, soort winterbanden, soort zomerbanden, alle wisseldatums en eventuele opmerkingen en de locatie waar de banden met of zonder velg liggen.

Tevens moet deze database beschikken over een zoekfuntie. Hierbij moet je denken aan een kentekenplaat die je moet invullen waarna alle gegevens die bij dat kenteken horen te voorschijn komen. Deze moet tevens afgedrukt kunnen worden.

Daarnaast moet ik de gevens aan kunnen passen kunnen verwijderen en nieuwe kentekens toe kunnen voegen.

Het is heel wat maar ik heb totaal geen verstand van acces, kan iemand mij helpen:rolleyes:

Met vriendelijke groet

Als je totaal geen verstand hebt van access, zou ik je toch aanraden even een cursus door te nemen. http://www.sip.be/cursus/access/inhoud.htm

Maar ik zal je even op weg zetten. Maak 2 tabellen.

Tabel1

KentekenID -> autonummering -> primaire sleutel
Kenteken -> tekst
Soort auto > tekst
Eigenaar -> tekst
Telefoonnummer -> tekst
Soort winterband -> tekst
Soort zomerband -> tekst
Opmerking -> memo
Banden locatie -> tekst

Tabel 2
WisselID -> autonummering -> primaire sleutel
KentekenID -> numeriek
Wisseldatum winter -> datum/tijd
Wisseldatum zomer -> datum/tijd.

Maak nu een 1 op veel relatie met kentekenID tabel1 en kentekenID tabel2. Maak nu een query van tabel 1 en 2. maak een hoofdformulier met de gegevens van tabel1 en een subformulier van tabel2. synchroniseer tabel1 en tabel2 op kentekenID. Je kan nu ook een 2° formulier maken op basis van tabel1, daar kan je dan alle kentekens ed... plaatsen.
Begin daar al mee. daarna kan je verder gaan uitbouwen qua zoek functie, rapport ed.

Laatst bewerkt:
Het is alweer even geleden maar heb het super druk gehad.

Ik heb inmiddels de 2 tabellen gemaakt met een relatie tussen de beide kenteken ID's.
Ik heb geprobeerd een query aan te maken maar ik denk dat dit geen succes is geworden. Eveneens de hoofdfomulier met een subformulier. Dus ik denk dat ik nu een beetje vast ben gelopen, heb wel het een en het ander geprobeerd maar krijg de koppel tussen de kenteken gegevens en de wissel gegevens niet gemaakt, dat zal vast met de synchronisatie te maken hebben van de beide tabellen.

Spijt me verschrikkelijk maar ik heb er echt geen verstand van.
Wie kan me nu verder helpen.

groetjes

database voor auto's

hallo design

ik ben benieuwd, of je intussen al iets operrationeels hebt kunnen maken. ik loop namelijk tegen het zelfde probleem aan.

Gezien de leeftijd van de vraag, lijkt mij het antwoord wel duidelijk. Bovendien zou ik hem zelf nooit maken op deze manier; de structuur is verre van optimaal. Maar maak een eigen vraag aan, het is een veel te oude vraag.

Dit topic is gedateert, m.a.w. de op Helpmij geldende THT (Tenminste Houdbaar Tot) regel is overschreden. Die regel luid: topics
ouder dan drie maanden mogen met rust gelaten mag worden. Topic gaat op slot en wordt overgedragen aan de afdeling BNw(Betere Naslagwerken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan