• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een datum in de min

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stagee

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2011
Hallo,

Ik heb een lijst met datums die automatisch worden gegenereert.
Hiermee onstaat het volgende probleem:
Wanneer ik alle datums wil hebben tot aan 1980, komt bij de datums van 1981 e.v. #getal! te staan. Ik heb dit met de volgend eformule proberen op te lossen
=ALS(DATUM(Hoofdmenu!H38;Hoofdmenu!G38;Hoofdmenu!F38)<Totaal!D52;"-";(DATUMVERSCHIL(D52;Hoofdmenu!$G$40;"y"))) maar het werkt niet...

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt

MVG

Laatst bewerkt:
Heb je bij extra->opties->berekenen->datumsysteem 1904 aangevinkt?

Dat niet, maar als ik dat doe dan schopt dat alles in het 100:P!

Zonder te weten wat er in die verschillende cellen staat, kan het een lange zoektocht worden. Maak eens een voorbeeldje met daarin de waarden uit die verschillende cellen.

Wanneer je de optie aanvinkt zet hij de al ingevulde data in de cellen 4 jaar vooruit, dat zul je dan moeten aanpassen.

een voorbeeld werkbladje zou idd de boel wat kunnen verduidelijken.

Je kunt het bij voorbeeld zo oplossen:
Code:
=ALS(ISFOUT(DATUMVERSCHIL(A2;$F$6;"y"));"is er nog niet";DATUMVERSCHIL(A2;$F$6;"y"))
Of
Code:
=ALS(ISFOUT(DATUMVERSCHIL(A2;$F$6;"y"));"";DATUMVERSCHIL(A2;$F$6;"y"))

Je hent de datum ingevuld als tekst en niet als getal/datum... (rechtsklikkerderklik->celeigenschappen)

*edit*
Sommige data that is...

Laatst bewerkt:
De formule doet perfect!
Bedankt voor jullie hulp, super dat het zo kan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan