• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een datum veld zoeken , daarna de dag noteren van de datum

• Onderwerp starter Onderwerp starter ewh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
top,
was ik zelf niet op gekomen, bedankt

sorry het werkt nog niet zo als ik had gedacht

je maakt gebruik van een hulpkolom, doordat we meer data op een regel hebben staan kan ik die hulp kolom natuurlijk aan het einde zetten en dan met een kopieerslag in kolom B plaatsen achter de datum ( we hebben 1500 rgels maar dat lukt me niet met de macro opname
de data staan op blad "basis"en die kopieren qwe naar blad1 dmv VBA dus zal VBA in kolom K de formule ook moeten plaatsen van K9: K1500
en vervolgens de dagen van de qweek op de juiste plaatsen zetten , wil jij nog een skijken hoe we dat moeten doen

Misschien is het beter om een voorbeeldje te plaatsen met al je gedachten erin. Jouw toetsenbord mag je ook wel even nakijken;)

een uitgebreider bestandje bij gevoegd, op blad 1 staat een tekstveld met nadere uit leg wat voor zich zelf spreekt.

popipipo je voorbeeld even geprobeerd maar op een of andere manier werkt dat niet ? geprobeerd in het voorbeeld bestandje wat is bij gevoegd

we werken met excel 2003

Bijlagen

Laatst bewerkt:
klik op knop17

Bijlagen

ik heb een blad toegevoegd dat sheet1 heet:

Code:
Sub M_snb()
    sn = Sheets("import").Cells(1).CurrentRegion.Offset(1)
    sp = Application.Index(sn, Evaluate("row(1:" & UBound(sn) & ")"), Array(1, 4, 6, 7, 9, 10, 11, 13))

For j = 1 To UBound(sp, 2)
       sp(2, j) = Choose(j, "", "duur", "vertrek", "adres", "plaats", "aankomst", "adres", "plaats")
    Next
    For j = 3 To UBound(sp)
      If sp(j, 2) = "" Then sp(j, 2) = Format(sp(j, 1), "dddd")
    Next
    Sheet1.Cells(1).Resize(UBound(sp), UBound(sp, 2)) = sp

With Sheet1.Cells(1).CurrentRegion
        .Columns(2).Resize(, 2).NumberFormat = "hh:mm:ss"
        .Columns(6).NumberFormat = "hh:mm:ss"
        Intersect(.Offset, .Columns(3).SpecialCells(4).EntireRow).Interior.ColorIndex = 48
        Columns(1).SpecialCells(2, 2).Font.Bold = True
    End With
End Sub

klasse mannen , weer een hoop geleerd van jullie , bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan