• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een deel (datum) van een string zoeken en kopieren naar cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

postal

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2006
Goedemiddag,

Ik heb een sheet waarin kolom B waardes staan als:
14. 2- 7 1ACX15 28 Mar 00 The King is Dead

Deze waardes verschillen in lengte maar er staat altijd een datum in die ik nodig heb. De macro moet dus de laatst gebruikte cell in kolom B vinden, de gehele datum kopieren naar bijvoorbeeld cell G5.

Ik ben zelf niet zo heel bedreven in VBA maar heb na een aantal uren zoeken wel een code gevonden die de datum, lees maand kan vinden dmv "Jan Feb" etc. erin te zetten. Maar het probleem zit hem erin dan hij 3 chars ervoor en 3 erna (de dagen en het jaar) ook moet mee kopieren.

Heeft iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden? Alvast bedankt!
Dennis.

Bijlagen

Bedankt voor je snelle antwoord :) Maar dit is deel van een veel grotere macro die vaak gebruikt word waardoor het genoodzaakt is deze formule in VBA te hebben.

Maar alsnog bedankt voor je snelle oplossing!!

Wil je echt een datum hebben, of is de tekst van een datum ook voldoende?

Tevens kan je als de formule van TeuGem voldoet deze formule in een macro-tje gieten.

De tekst van de datum, bedoel je dan dat hij hem simpelweg kopierd vanuit de cell waarde? dus 14 Mar 00 bijvoorbeeld? Dat voldoet zeker :)

En misschien een domme vraag maar hoe giet ik die formule in de macro?

Open een werkblad >> macro opnemen >> tik de formule in een cel >> enter >> opname stoppen.
Kijk vervolgens hoe de VBA code er uit ziet.

Maar waarom dit met VBA moet is mij nog steeds niet echt duidelijk.

Hallo,

Ik heb het verkeerd uitgelegd ben ik bang. Ik heb een workbook met meerdere sheets, allemaal series. Waarvan sommige nog lopen en anderen niet.
Die serie naam inc. datum staat altijd in kolom B op de pagina van de desbetreffende serie.
Nu wil ik dus dat op die sheet van de serie in cel G1 de datum komt te staan die in de string zit van de laatst gebruikte cel in kolom B. Waarna ik die weer kopier en plaats op de index (hoofd) sheet waar alle titels van de series staan.

Dus vandaar dat het echt in een macro moet en ik heb het via opnemen gedaan maar daar word je ook niet echt wijzer van haha :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan