• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een deel van de gegevens uit een cel gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

youdeni

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Beste Mensen,

Ik ben bezig met een raport in Excel. Ik maak gebruik van een macro. Nu wil ik met een macro dat een gedeelte van de cel wordt gebruikt en het andere gedeelte wordt verwijderd.
Zo hou ik alleen de datum over. Het klimnkt een beetje vaag maar als je het voorbeeld bestand bekijkt wordt het wel duidelijkBekijk bijlage Vraag_forum.xlsx

Als voorbeeld voor kolom F:
Zet in cel I2 de formule =RECHTS(F2;8) en trek deze door naar beneden.
Kolom F kun je nu verbergen.
Zo kun je ook te werk gaan voor G en H.
Op die manier heb je helemaal geen macro nodig.

Klopt maar het gaat in het echte rapport om 20 kolommen, dus dit wil ik niet dagelijks met de hand doen. Daarnaast moeten er daarna nog meer handelingen worden verricht.
Dus ik wil het graag in een macro hebben.

dit moet het doen....

Code:
Sub hs()
    r = 1
Do While Range("F1").Offset(r) <> ""
    Range("F1").Offset(r) = "'" & Right(Range("F1").Offset(r), 8)
    Range("G1").Offset(r) = "'" & Right(Range("G1").Offset(r), 8)
    Range("H1").Offset(r) = "'" & Right(Range("H1").Offset(r), 8)
    r = r + 1
Loop
End Sub

Beste Haije,

Bedankt voor je reactie. Ik heb nog een vraagje hierop aansluitend. Als ik de macro uitvoer dan wordt de datum in de cel als volgt genoteerd: '21-03-13
door de apostrof voor de datum herkent Excel de data in de cel niet als een datum. Ook in de cellen met de notatie dd-mm-jj komt een apostrof ervoor. Ik wilde deze wijzigen
door de vervang opdracht in excel (control H) maar Excel geeft aan dat er geen overeenkomende gegevens zijn gevonden. Weet jij voor deze uitdagingen een oplossing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan