• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een deel van de naam van een werkblad gebruiken in een formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Ik zou graag een deel van de naam van een werkblad gebruiken in een formule. Bijvoorbeeld: een werkblad heet 'Blad 1', en ik zou dan de '1' uit deze naam gebruiken in een (=INDIRECT) formule. Is hier een formule voor?

Alvast bedankt.

Beste verhoog ;)

Het gaat met mijn formule, maar dan mag het cijfer niet hoger zijn dan 9 in het tabblad.

=RECHTS(CEL("bestandsnaam");1)

Groetjes Danny. :thumb:

Een aanvulling op Danny, zodat het bladnummer niet relevant meer is:
Code:
=DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("blad";CEL("bestandsnaam"))+4;25)

Ik krijg als resultaat #WAARDE!, wat doe ik verkeerd? Zie hieronder de code (ik gebruik een engelse versie):

=MID(CELL("werkpakket - schattingen wonen phgn 20110905");SEARCH("client 38";CELL("werkpakket - schattingen wonen phgn 20110905"))+4;25)

Wat je fout doet, is dat je de bestandsnaam gebruikt, maar het gaat juist om (NL) CEL("bestandsnaam"), dat is de formule, die een tekst oplevert. Open de bijlage eens in je engelstalige omgeving en zie hoe de formule wordt vertaald. Daarna kun je "blad" aanpassen. Ik heb geen idee namelijk hoe ik deze formule zou moeten vertalen.

Kwam nog iets tegen en verbouwd in:
Code:
=MID(CELL("filename");SEARCH("38";CELL("filename"))+4;25))
Kan dit dus niet testen in een nederlandstalige omgeving

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ah, vandaar! Ik heb m werkend in je testfile, maar in mijn bestand krijg ik het niet voor elkaar. Wellicht komt dat omdat mijn tabbladen als volgt zijn genoemd: "client 1", "client 2", "client 3", etc.. Ik wil dus eigenlijk van het tabblad waar ik de formule in zet het nummer isoleren. Dus zet ik op het tabblad "client 1" de formule, dan zou hij als resultaat "1" moeten geven, op het tabblad "client 2" als resultaat "2", etc

Weer mijn nederlandstalige oplossing:
Code:
=DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("client ";CEL("bestandsnaam"))+7;25)
Deze werkt. In het Engels?:
Code:
=MID(CELL("filename");SEARCH("client ";CELL("filename"))+7;25))

Ik weet al wat ik fout heb gedaan: per abuis had ik de formule op een ander tabblad gezet met een hele andere naam :(

Het is in ieder geval gelukt, dank je! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan