Een deel van HDD "niet-toegewezen" en niet te gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkiepenkie61

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2012
Beste forumleden,

Ik heb een probleem met mijn HDD (3 TB) welke wel herkend wordt, alleen een deel van mijn HDD (746 GB) niet-toegewezen ruimte kan ik niet gebruiken of formatteren.
Op geen enkele manier kan ik deze ruimte gebruiken in de "build-in" partitie programma van Windows 7 Ultimate zelf.
Ik heb tevens diverse programma's geïnstalleerd waaronder Partition Manager 8.0 etc.
maar ik word hier niet wijzer van. Graag jullie hulp hoe ik deze partitie samen kan voegen tot één partitie.

Zie bijgevoegde afbeelding.

hdd.png

Welkom op Helpmij.nl.:)

Dacht dat je eerst het eerste deel moet toewijzen en dan de tweede.

Samenvoegen gaat niet!

Wat crash schrijft is correct: Je kunt in Windows 7 wel 2 partities maken maar niet 1 partitie van 3 Tb. Waarom? Omdat je blijkbaar een MBR partitietabel hebt nu ipv. een GPT versie.

Uit deze link
Dat zou normaal gesproken betekenen dat je een harde schijf van 3 TB in minstens twee partities moet opdelen, om de volledige capaciteit te kunnen gebruiken. Gelukkig is er een alternatief voor de oude MBR-methode. Je kunt een harde schijf ook partitioneren middels de GPT (GUID Partition Table) technologie. Een belangrijk voordeel van GPT is 64-bit adressering. Dat betekent dat in theorie schijven van 8 zettabyte ondersteund worden. GPT wordt ondersteund in alle versies van Windows Vista en 7 (ook de 32-bit versies) en in de 64-bit versie van Windows XP. Ook MacOS X en Linux ondersteunen GPT.

Tijs.

Nee dit is het niet. Maar het is opgelost.
De oplossing was rechtermuisknop "schijf 1" geheel aan de linkerkant converteren naar GPT zover ik mij herinner. Dan pakt hij alles als 1 partitie.
Kan een slotje op, bedankt voor de snelle reactie in ieder geval

Zie dat ik (toevallig in dezelfde minuut als jij je laatste posting deed) nog gereageerd heb. :D Posting #3

Als opgelost aanmerken doe je zelf: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan