Een desktop waar je TV op kan kijken en nog meer..

Status
Niet open voor verdere reacties.

muntdropje

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2008
Na 6 jaar 2 laptops versleten, ga ik weer terug naar een desktop. Op zich nog niet zo'n probleem, maar ik heb wat extra noten op mn zang, en daar wil ik graag jullie advies bij.

De desktop moet nl. een beetje gaan dienen als server in huis. De aanwezige laptops moeten er hun bestanden op kunnen slaan, backup, muziek en film. Op zich lukt me dat ook nog wel, denk ik. Maar, omdat ik een groot scherm in gedachten heb, zou ik ook graag willen dat er TV op gekeken kan worden, en WII en playstation aan komen te hangen. Verder wil ik ook dat op de (gewone) TV in de kamer, films kan afspelen, die op de harde schijf van die desktop staan. Muziek draaien gaat al wel lukken, want ik heb al een squeezebox van logitech voor muziek en internetradio. Dat werkt nu ook al.

Ik heb een alles in 1 pakket van ziggo, verder wil ik dat de desktop draadloos werkt.

Waar moet ik opletten, als ik op zoek ga naar een beetje betaalbare desktop. Ik heb al een beetje gekeken, maar software voor TV geeft vlgs mij niet alle zenders weer. De ziggo-player, geeft ook geen comm. zenders meer weer. Dus is er hardware voor, of moet ik op zoek naar een monitor die ook geschikt is voor TV. Wat is er allemaal.. Op internet kom ik er niet helemaal uit. En kan het eigenlijk wat ik in gedachten heb.

Heb je nou een winkelmandje vol onderdelen samengesteld? Ik zie dat er ook montage bij zit, want ik weet van de meeste niet eens wat het is.
Wat krijg ik, als dit allemaal gemonteerd wordt, en wat kan het allemaal?

Is het ook mogelijk om een paar onderdelen (hardware / software) te kopen bij een bijv. deze standaardkast? Ik weet nl. niet of ik allerlei onderdelen durf te kopen, waarvan ik niet eens weet wat het doet.

je krijgt een snelle pc die ook te gebruiken is voor te gamen en er tv op te kijken
je kunt er gewoon nieuwe games op draaien

je kunt het er wel bij kopen maar je moet het er dan zelf inzetten volgens mij
maar deze pc die jij zelf hebt uitgekozen heeft nog geen os (net als de pc die ik voor je hebt samengesteld)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan