Een div meeresizen, ander niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RikXP

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2009
Hallo,

Ik zou graag, als ik het scherm groter maak, van een div de width willen behouden, en van een div ernaast niet. Deze moet meeresizen.

net zoals als hier: http://netbeans.org/kb/trails/web.html

Weet iemand hoe dit moet??
Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Dit kun je doen door de vaste div een width in pixels te geven, en de resizende divs een width in procenten.

Hoi fritzi,

Sorry voor mijn late reactie.
Als ik de procent div groter maak, ontstaat er toch een grotere of kleinere afstand tussen de rand van de browser en de rand van de div?

Ik begrijp niet precies wat je bedoeld. Bij een div in procenten - bijvoorbeeld 40% - krijgt de div 40% van de maat van het browservenster. Maak je het venster kleiner, dan wordt deze div kleiner (blijft op 40%).
Een div in pixels - bijvoorbeeld 200px - blijft altijd 200 pixels. Ongeacht de grootte van het browservenster.

Ja, de div van 200px blijft inderdaad gelijk. Maar de div van 40% niet.
Ik wil dat de div van 200px altijd 5px van de linker browserrand af staat.
Maar ik wil dat de resizable div die rechts staat, ook 5px van de rand afstaat, en dan natuurlijk 205px van de linkerkant.

Dan geef je de pagina links en rechts een marge van 5px, en de vaste div een rechtermarge van 5px.

Hierbij nog een voorbeeld. Doe er je voordeel mee :thumb:

<style type="text/css" >
body {margin: 5px }

#menu
{
float: left;
width: 200px;
height: 150px;
background-color: #999;
}

#content
{
margin: 0 0 0 205px;
height: 150px;
background-color: #999;
}

</style>

</head>

<body>
<div id=menu></div>
<div id=content></div>
</body>

Dat script wat jij schreef hierboven, kan ik dat ook gebruiken met height?

Dus dat je een content hebt en een top, en ze samen nog binnen het scherm blijven, doordat top een vaste hoogte heeft, en content variabel is?

Dat script wat jij schreef hierboven, kan ik dat ook gebruiken met height?

Dus dat je een content hebt en een top, en ze samen nog binnen het scherm blijven, doordat top een vaste hoogte heeft, en content variabel is?

Iemand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan