Een div pas laten zien wanneer een checkbox by default checked is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colinch

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2012
Hoi,

Ik heb een aantal checkboxen die of wél of niet checked zijn (zie hier uitleg: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...em-in-shopping-cart-zit?p=4869700#post4869700)

Nu wil ik iets maken dat wanneer ze checked zijn, er meerdere checkboxes onder komen voor extra informatie.
Hier de website: http://www.colinch.com/52
Bijvoorbeeld als de checkbox "Dranken" is aangevinkt komen er 2(of meer) checkboxes onder zoals: Bier, Frisdrank

Ik had al wel zoiets erbij gemaakt:
PHP:
<?php 
$checked=product_exists($row[ 'serial']) ? ' checked="checked"': ''; 
									echo '<input type="checkbox" '. $checked . '> '. $row[ 'name'] .'<br />'; 
									echo '<div style="'.($checked === '' ? 'display: none;' : '').'"></div>';
?>
Maar nu heb ik geen idee hoe ik in die div die inputs maak. Ik zou bijvoorbeeld een extra iets in mijn database kunnen maken dus dat elk product ook meerdere "bijproducten" heeft..
En wanneer dat product is geselecteerd dat hij dan al zijn bijproducten in die div zet.

Maar ik heb nog geen idee hoe ik dit moet gaan doen, hopelijk kan iemand me helpen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Je zou dit d.m.v. een stukje javascript kunnen doen. Mocht je niet weten hoe dit moet, voeg me dan even toe op Skype (zie mijn profiel), dan zou ik je vanavond even kunnen helpen :).

Je zou dit d.m.v. een stukje javascript kunnen doen. Mocht je niet weten hoe dit moet, voeg me dan even toe op Skype (zie mijn profiel), dan zou ik je vanavond even kunnen helpen :).

Als het goed is heb ik je toegevoegd, ik hoor wel van je! bedankt!

Ik heb nu iets kunnen maken maar de code is echt een rommel, maar er staan misschien dingen in die ik kan gebruiken:

PHP:
    <?php $result=mysql_query( "select * from products");

while($row=mysql_fetch_array($result)){
							    ?>
		 <div class="column">
			<?php $checked=product_exists($row[ 'serial']) ? ' checked="checked"': ''; 
                                 $serial=$row['serial'];				
				 echo '<input type="checkbox" '. $checked . '> '. $row[ 'name'] .''. $serial .'<br />'; 
				 $result2=mysql_query( "select * from productsmenus where serial = $serial"); // selecteert inhoud van de hidden div

while($row=mysql_fetch_array($result2)){
                                 echo '<div style="'.($checked === '' ? 'display: none;' : '').'">nm</div>';}?> // hierin moet de uitkomst van $result2 komen en is hidden als de checkbox niet gechecked is
		</div>
							    <?php } ?>

Die 2de while moet eigenlijk binnen die echo komen, dus die 2de while selecteert de inhoud van de div, maar dat wil nog niet helemaal werken

Mijn database heeft dus 2 tabellen:
products (hierin staan dingen zoals dranken, friet en ieder product heeft een serial)
productmenus(hierin staan de "menus" van de producten, bijvoorbeeld voor dranken: frisdrank, koffie)

Ik heb het dus voor elkaar dat die div alleen wordt getoond wanneer de checkbox gechecked is, maar nu moet ik dus de inhoud erin krijgen. Dus alle items uit productmenus met hetzelfde serial nummer als dat de checkbox heeft.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan