Een document niet afdrukken, kopieeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jongenwi

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2002
Hallo

Een hele rare vraag misschien, daar ik tot nu toch ik kan niet afdrukken tegen kom.

Ik wil namelijk NIET dat een document, afgedrukt, gekopieerd of opgeslagen kan worden.
In feite mag men wel het document bekijken, echter daar houdt het dan ook mee op.

In ieder geval alvast bedankt voor het mee denken.

Wim:thumb:

Dit kan volgens mij alleen als je een NTFS of andere structuur hebt op je werkplek.
In NTFS alleen read rechten op het document zetten + in advanced enkele dingen instellen. (Kweet ze niet uit mn hoofd en geen zin nu om een server daarvoor aan te zetten)
Of dat ook helpt tegen het niet kunnen printen? Geen ervaring.

In een normale huis,tuin omgeving zal het je niet lukken. Ook als je de bestanden via de mail zal versturen zal je niet deze rechten mee kunnen geven dat dingen niet kunnen. (pdf voorkomt bewerken maar is ook niet alles)

Het is in een server2003 omgeving. Zelfs als het document alleen lezen is meegegeven, aan de desbetreffende gebruiker. Kan men er alles mee doen wat ze willen, behalve dan op de plek zetten waar het weggehaald is.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.:thumb:

interessant zeg!
heb je dan ook op fileniveau read gezet?
Ik heb de theorie er even bijgepakt. http://support.microsoft.com/kb/277867
oh, share op read gezet?

(Ben een halfslachtige poging aan het doen om dit op een W2003 server thuis te testen, server is nu bezig met dcpromo. Daarna zal het testen mogelijk verzanden (homedir? users aanmaken, afwassen gaat voor! maar eerst hardlopen :eek:)

Laatst bewerkt:
De readrechten staan uiteraard ook aan, daar men anders niets kan. Echter als een document op de server in een map staat. En er is een groep die alleen dit document mag lezen, kunnen ze ondanks dat ze alleen mogen lezen. Dit document op hun eigen lokatie opslaan, en uiteraard bewerken. Ze kunnen het echter niet opslaan op de plek waar ze het vandaan hebben. Echter de bedoeling is, dat ze het ook niet ergens anders mogen opslaan. Eigenlijk net als een e-mail in notes die je tegen kopiëren beveiligd hebt. Deze kan je niet kopiëren, afdrukken, aanpassen of zelfs ook maar een schermafdruk van maken. Nu is er wel een applicatie te krijgen via microsoft, echter dat werkt alleen als je .Net passport kan gebruiken. Echter dit is bij ons verboden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan