een doorgestuurde mail beantwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulus4605

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2013
Beste

op het bedrijf waar ik werk krijg ik dagelijks mails doorgestuurd naar de algemene inbox waar ik een antwoord op moet formuleren naar de klant toe.

in het gunstigste geval krijgt de 1ste lijn deze vraag binnen en die stuurt het dan door naar de 2de lijn waar ik werkzaam ben.

als je dus een reply wilt doen moet je eerst het email adres van de originele verzender opzoeken, het email adres van de eerste lijn uit de to halen en het mail adres van je klant hier in de plaats zetten.
en tevens uit de body van de mail de niet relevante tekst (van de doorgestuurde mailboxen) verwijderen alvorens jou antwoord naar de klant te kunnen sturen.
in vba zou ik dus het volgende willen bereiken
1 opzoeken en bewaren van email adres van de klant
2 alle nutteloze inhoud die het doorsturen van mails genereert verwijderen
3 het mailadres in de TO opslaan en veranderen door het mailadres van de klant
4 het opgeslagen mailadres van de TO in de FROM zetten

hoe kan ik dit het beste voor elkaar krijgen?

mvg Paul

[Indien Outlook in MS Exchange omgeving]Je kunt natuurlijk ook de helpdesk rechten geven om de algemene mailbox te openen én erin te schrijven en die algemene mailbox openen naast die van hun zelf in Outlook. Ze kunnen dan aanpassingen doen in de originele klanten-mail (indien nodig) en die 1-op-1 kopiëren (of zelfs verplaatsen) naar de algemene mailbox.
Als je dan antwoord op de mail, dan is dat meteen naar de originele afzender.

Tijs.

Laatst bewerkt:
dat zou eventueel kunnen maar ik zoek iets op gebruikers niveau, en dit zonder dat ik al te veel aanvragen moet doen om rechten te krijgen op een bepaalde mailbox enz.

Zoiets heet een workaround. Gewoon oplossen bij de bron is altijd beter en betrouwbaarder. Dus wat Tijs zegt heeft de voorkeur.

Mocht je toch zelf iets willen knutselen dan zul je aan de slag moeten met bijv. VBA. De stappen zoals je die aangeeft zijn ook de stappen van je te programmeren code.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan