Een doos voor mijn laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

gangkill

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Goedenavond.

Ik heb even een vraagje, mijn laptop moet worden opgehaald door tnt om naar asus te worden gebracht en die repareren mijn laptop(als het goed is).
Maar nu moet je hem in een doos stoppen, weet iemand wat voor een soort doos het beste is of kan ik even bij het postkantoor langs gaan en vragen of die een doos hebben voor mij aangezien die ook van tnt zijn.
En heeft iemand BTW nog ervaring met dingen opsturen naar asus.

MvG

Gangkill

Ik zou er als ik jou was in ieder geval voor zorgen dat de laptop wat schokbestendiger wordt (bubbeltjesfolie erom?) en zorgen dat hij niet in de doos kan bewegen.
Bij het postkantoor hebben ze misschien nog wel tips en anders de mensen van Asus zelf wel denk ik? :D

probeer het eens met pur:shocked: in een vuilniszak, laptop met bubbelfolie dr inleggen, vuilniszak in de doos doen, en vervolgens (een beetje)pur in de vuilniszak spuiten, vervolgens direct de doos dichtdoen zodat het pur kan beginnen uit te zetten naar de vorm van de doos.

probeer het eens met pur:shocked: in een vuilniszak, laptop met bubbelfolie dr inleggen, vuilniszak in de doos doen, en vervolgens (een beetje)pur in de vuilniszak spuiten, vervolgens direct de doos dichtdoen zodat het pur kan beginnen uit te zetten naar de vorm van de doos.

Daar worden ze Asus niet vrolijk van, van die Pur troep

Ron

De doos waarin je-em hebt gekocht is vaak de beste...en anders...zelf brengen... maak je er een mooi dagje Emmen van...daar zit ASUS Nederland geloof ik.

In Emmen hebben ze een hele mooie dierentuin...

Dat zou ik zeker niet doen. Als de vuilniszak stuk zou gaan kun je de laptop straks ook weggooien en inderdaad zal Asus hier niet blij mee zijn.

Laptop inderdaad goed verpakken met bubbelfolie en dan de doos verder goed strak opvullen met proppen oude kranten werkt ook erg goed.

Een goede stevige doos kopen bij het postkantoor is een optie, maar deze zijn best wel prijzig.
Een alternatief is even kijken bij de supermarkt voor een goede stevige doos, deze zijn gratis.
Zorg dat de doos aan de ruime kant is om deze op te vullen met verpakkingsmateriaal.
Verpak de laptop in ieder geval in een waterdichte plastic zak en plak deze goed dicht met plakband.
Verder de doos opvullen met piepschuim ( korrels ) is de beste optie. Of voldoende bubbelplastic.
Als je dit nergens kan kopen of krijgen kun je van oude kranten luchtige propjes maken en de doos vullen tot de laptop vast en stevig in de doos zit.
Daarna de doos dichtplakken met liefst breed plakband.
Zet ook voor de zekerheid je eigen adres op de doos als afzender ( mocht de doos onbestelbaar zijn dan komt hij bij jou terug ) en doe er een klachten formulier in zodat men bij Asus weet wat de klacht is.

bedankt iedereen:thumb:

Ga zoiezo even langs het postkantoor kijken hoe duur die dozen zijn en anders neem ik er wel een mee van uit het de supermarkt en van dat belletjesplastic hebben wij nog wel.

Een afzender moet zoiezo op een pakket staan, anders mag het TNTservicepunt het pakket niet eens aannemen geloof ik... Ik weet niet hoe duur het is maar misschien zou je je laptop ook verzekerd kunnen verzenden? Niet veel pakjes raken zoek maar áls het toevallig gebeurt en dan ook nog bij een laptop... :eek:

Tuurlijk moet er een afzender opstaan en ook het RMA nummer ofzo, volgens mij kan asus daar het probleem ook aan zien ofzo...

En inmiddels zo veel kosten gemaakt aan verpakking, verzekerings en verzendkosten, dat je met gemak met het hele gezin naar Dierenpark Emmen had kunnen gaan..

1. regel een doos formaat ruime laptop,
2. regel drie maal piepschuimplaat dikte laptop. omvang doos
3. verpak de laptop in plastic (voorkom stof en ellende in de laptop) snij deze maat uit één van de platen
4. plaat onder, plaat met gat en laptop erin daarbovenop, nog een plaat daarbovenop..soort van sandwich dus. Stukje tape rondom om het bij elkaar te houden.
5. zwikkie in de doos schuiven. Doos iets te groot? ouwe krant ertussen.

probleem met losse vulmiddelen is dat je laptop kan gaan schuiven en aan de wand van je doos kan liggen....valt ie op die kant..dan heb je nog grotere problemen...kun je wel verzkerd zijn, maar toch.....daar schiet je in zoverre iets mee op dan dat je een beetje (dagwaarde) terugkrijgt.....

TnT heeft zonet gebeld met de mededeling dat ze hem tussen 2 en 5 komen ophalen dus moet nu echt snel een doos regelen. Heb hier naast mij een doos van een printer staan dan doe ik hem daar wel in om hem te versturen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan