Een driehoek tekenen met c#

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaikelBakkenes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2011
Kan iemand mij een simpele C# code geven die een driehoek tekent van sterretjes "*":

*
**
**
*

Ik probeer namelijk deze programeertaal mij eigen te maken alleen krijg hier geen les in. Ik leer het aan de hand van voorbeelden van opdrachten. Alvast bedankt voor jullie reacties!

Het lijkt me dat als je Hello World kan schrijven je dit ook moet kunnen :).
Probeer het eens door gewoon regel voor regel de sterretjes naar de uitvoer te schrijven met Console.WriteLine().

Het lijkt me dat als je Hello World kan schrijven je dit ook moet kunnen :).
Probeer het eens door gewoon regel voor regel de sterretjes naar de uitvoer te schrijven met Console.WriteLine().

Ja dat lukt ook wel zo maar was vergeten te zeggen dat het de bedoeling is door middel van een while lus.

Je moet 7 regels tekenen, dus laat bijvoorbeeld een lus lopen over een getal i die tussen 0 en 6 loopt. Op de middelste regel (i = 3) moet je 4 sterretjes tekenen. Elke regel die je verder verwijdert komt van de middelste regel moet je een sterretje minder tekenen (4 - |i - 3| sterretjes).

Hier moet je er wel mee komen lijkt me :).

Met de informatie van Arjan moet je er inderdaad wel uitkomen. Wat wellicht wel een handige toevoeging is het aanroepen van de string constructor voor het tekenen van de sterren:

[cpp]
Console.WriteLine(new string('*', numberOfStars));
[/cpp]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan