Een E als netwerksymbool op Android !?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Beste mensen,

Sinds kort krijgt mijn vrouw op haar werk een "E" op haar telefoon te zien bij haar mobiele netwerk waar normaal 3G of een H staat.
Ik ben daar gisteren even geweest en heb hetzelfde. T Mobile zegt dat er niks aan de hand is maar kan niet vertellen wat de E inhoud.

Iemand een idee ?

Bedankt vast.

'E' staat voor Edge en dat is een vorm van datacommunticatie. Net zoals 3G en GPRS. Het is een snellere manier van datacommunicatie dan GPRS, maar het is langzamer dan 3G. Het maakt snelheden mogelijk tot 384 kbps. Je betaalt hier niet extra o.i.d. voor. Dit valt gewoon onder je abbo.

Okay, dank jullie wel.
Ik zou graag met T Mobile in discussie willen gaan maar die zeggen dat het niet kan en dat het 3G signaal perfect is aldaar maar wij krijgen dus gewoon het Edge signaal. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn !?

Ook eerst alvast dit:
H = GPRS
G = GPRS
E = Edge
3G = 3G
4G = 4G

nu, internet is zeker niet overal 3G.
4G is zoals je waarschijnlijk weet enkel in (sommige)Hoofdsteden
3G is meestal enkel in grote steden
Edge, ga je meestal tot je beschikking hebben
Gprs zou ik al wel wat beginnen klagen ;)

In kan enkel een voorbeeld uit Belgie geven, maar dit is denk ik toepasbaar op Nederland.
- Als je in een stad bent (Antwerpen, Brussel, ..) ga je zeker 3G hebben. Al gaat dit nooit zo zeer snel zijn, aangezien
er op dat moment ook zeer veel mensen die 3G gebruiken.
- Als je ook maar iets verder van een grote stad zit ga je edge hebben, maar soms ben je daarmee sneller dan 3g in een stad.
- Vaak gaat je gsm ook Edge verkiezen boven 3G als hij denkt dat dit sneller is

Wat ik eigenlijk wil duidelijk maken, klagen gaat niet veel helpen.
Ze zullen hun radius van 3G/Edge enzo juridisch wat kleiner maken zodat je zeker niet kan klagen:
http://www.t-mobile.nl/zakelijk/service-contact/netwerk-bereik/dekkingskaart

De kleine lettertjes zeggen dan ook:
T-Mobile zei:
De dekkingsinformatie is indicatief. De dekkingskwaliteit is afhankelijkheid van het soort gebouw, waar je je bevindt en het toestel. Aan de dekkingsinformatie kun je geen rechten ontlenen.
dus ze zullen steeds wel de schuld op het toestel schuiven ;)
want volgens mij moet je soms met een antenne op je rug rondlopen om op sommige plaatsen waar 3g zou moeten zijn, deze te ontvangen.

gr,
Maxim

Laatst bewerkt:
Je telefoon kiest de beste netwerktechniek gebaseerd op de signaalsterkte. Als hij geen 3G over de lijn kan pompen omdat dit instabiel wordt o.i.d. wordt door gebrek aan signaal, dan kiest ie een techniek die minder signaalsterkte nodig heeft. In dit geval is dat EDGE.

D'oh!!!......Nog niet uitgeslapen na dit zware weekend.....:eek::rolleyes::)
Error mode.....need reboot....:d

Iedereen ontzettend bedankt, weer een hoop geleerd......:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan