Een eerder Systeem herstel opvragen dan word aangeboden

Status
Niet open voor verdere reacties.

RefleX0

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2006
Berichten
15
Hallo iedereen,

Ik zit met een dilemma wat betreft het systeem herstel.
Een kleine 2 weken geleden heb ik wat software opnieuw geïnstalleerd, omdat deze niet goed meer werkte. Nu had ik van de map een backup gemaakt maar heb daar in niet alles meegenomen wat ik wou.

Nu heb ik dus de software opnieuw geïnstalleerd en kwam ik er achter dat ik bestanden miste. Nu dacht ik deze terug te kunnen krijgen door middel van het 'systeem herstel'. Dit heb ik vaker gebruikt met Windows xp en toen kon ik tot wel maanden terug me computer herstellen. Nu kwam ik er achter dat dit met Windows 7 maar 4 dagen is!

Nu ben ik in de stress dat me bestanden dus voor goed verloren zijn gegaan!
Is dit echt zo? Is Microsoft zo stom geweest om een systeem herstel te verkorten naar 4 dagen?!

Op vandaag (27 maart) krijg ik de keuze om hem te herstellen naar 24, 26 en 27 maart.

Is er enige mogelijkheid om me computer 2 weken terug in de tijd te laten gaan? want het zou vreselijk zijn als ik deze bestanden (die ik o.a. voor me projecten gebruik) niet meer in me bezit zou hebben.

Hopelijk kan iemand me hier helpen!

Bij voorbaat heel veel dank!

Groeten,

Danny van Buuren
 
Heb je in het scherm van systeemherstel onderaan links de box aangevinkt om meer herstelpunten te krijgen ?
 

Bijlagen

  • helpmij.jpg
    helpmij.jpg
    70,5 KB · Weergaven: 81
M.i. gaat dat niet lukken (oudere vinden dan die worden getoond).
Ik weet zeker dat het de laatste keer is dat je dit overkomt, want ik ben ervan overtuigd dat je vanaf heden je eigen gemaakte bestanden voortaan gaat backuppen................................!!!
 
Simpel gesteld herstelt Systeemherstel alleen systeeminstellingen en systeembestanden, dus nooit map(pen) en bestand(en) onder C:\Program Files, C:\Documents and Settings etc.

Als ik je goed begrijp had je in de map van de software zélf nog bestanden/mappen staan die je nu niet meer hebt na de herinstallatie van de software. Daar kun je met systeemherstel niets aan veranderen.

Enige mogelijkheid die ik zie is met hulpmiddelen zoals Recuva of andere te proberen om de bestanden terug te halen.

Nog even over waarom je maar 4 dagen terug kunt: Zal eraan gelegen hebben dat bij veel software- en driverinstallaties een herstelpunt wordt gemaakt. Op die manier raakt de gereserveerde ruimte voor systeemherstel snel vol, en dan wordt het/de oudste herstelpunt(en) verwijderd. Ook de omvang van de systeemherstelpunten zelf loopt op, en dus zijn er in totaliteit minder herstelpunten (gegeven de totale ruimte die de herstelpunten in beslag mogen nemen).
Heb je dus veel lopen installeren de laatste dagen, dan verkort je zelf de periode dat in de tijd teruggegaan kan worden met herstelpunten.

Succes,

Tijs.
 
Solved

Na te hebben gewerkt met Recuva heb ik de bestanden na een grondige scan terug gekregen! :D

Dnties bedankt voor de tip! En gast0225 en Happyhippie bedankt voor de snelle reactie! :thumb:

Ik zal eens kijken naar de instellingen van het recovery punt. Want ik weet nog dat ik met XP erg ver terug kon bladeren en dat is altijd wel handig.

Bedankt iedereen! :thumb:
 
Mooi dat het gelukt is.

Graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan