• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een eerdere ingevoerde tekst herhalen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdoderleindewin

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2015
Berichten
6
Zodra je een woord typt wordt dat ergens in het werkblad opgeslagen.
Wil je dat woord nog een keer typen dan hoef je maar 3 letters te tikken en het hele woord komt te voorschijn.
Je moet dan wel een vinkje zetten om dat voor elkaar te krijgen.
Ik wil een kleine 1100 woorden standaard tevoorschijn laten komen als die voor een deel ingetypt worden.
Is dat vooraf ergens in te stellen in een compleet leeg document?
Ik heb het idee dat dat ergens op een apart plekje opgeslagen wordt.
Ik zou het super vinden als jij de oplossing weet te vinden.
 
Waarschijnlijk doel je op woorden die al eerder in dezelfde kolom zijn ingevoerd.
Dat aanvullen gebeurt zodra je een unieke combinatie hebt, dat hoeft niet persé na 3 letters te zijn.
Ook is er een maximum aan het aantal woorden. Ik weet niet hoeveel, maar 1100 is waarschijnlijk te veel.

Kortom: volgens mij gaat niet lukken wat je wilt, of het zou met VBA moeten kunnen, maar daar ben ik onvoldoende in thuis.
 
Waarschijnlijk doel je op woorden die al eerder in dezelfde kolom zijn ingevoerd.
Dat aanvullen gebeurt zodra je een unieke combinatie hebt, dat hoeft niet persé na 3 letters te zijn.
Ook is er een maximum aan het aantal woorden. Ik weet niet hoeveel, maar 1100 is waarschijnlijk te veel.

Kortom: volgens mij gaat niet lukken wat je wilt, of het zou met VBA moeten kunnen, maar daar ben ik onvoldoende in thuis.
 
Heb je enige kennis van VBA dan? zo ja, kan je deze proberen.
 

Bijlagen

  • Zoeken dmv Grote truc(cobbe_snb).xlsb
    81,1 KB · Weergaven: 72
Dank voor al jullie opmerkingen.
Plonske heeft de tip gegeven waar ik het meeste bij de gewenste oplossing kom.
Ik probeer het nu zelf in te voeren.
Het lukt mij nog niet om het zelfde voor elkaar te krijgen.
Gelijk bij de eerste zaken die ik in tik.
Lijkt erop dat dit met een oudere versie van excel gedaan is.
Ik werk met 2013.
Ik ga kijken of ik het voor elkaar krijg.
 
Plaats even een voorbeeldje met waar je mee aan het stoeien bent.
 
Wat voor een eerdere versie gedaan is moet ook wel werken voor de laatste versie. dus plaats eens een bestandje
 
voorbeeld bestandje

Ik heb een mooi voorbeeld gevonden op dit het forum wat voor mij precies doet wat ik wil.
Ik heb het bestandje aangepast aan de hand wat ik graag zou willen.
Op het werkblad zoektabel type ik een naam in die op werkblad database voorkomt.
Dit gebeurt in kolom B
Is de naam gevonden op het andere werkblad dan wordt de rest van de gegevens neergezet op kolom C D E en F.
Nu wil ik in kolom G en meerdere plekken aanvullend info geven.
In kolom E staat deze verwijzing =ALS(ISLEEG($B3);"";VERT.ZOEKEN($B3;Database;4;0))
In kolom F staat deze verwijzing =ALS(ISLEEG($B3);"";VERT.ZOEKEN($B3;Database;5;0))
Nu dacht ik kolom G te gaan vullen met deze vermelding =ALS(ISLEEG($B2);"";VERT.ZOEKEN($B2;Database;6;0))
Klinkt logisch maar ik krijg nu een foutmelding over de verwijzing.
Ik heb gekeken naar macro's in het bericht maar kan niks vinden.
Zou 1 van jullie een kunnen kijken en ook aangeven waar ik iets moet aanpassen?
Ik vermoed dat er ergens iets aangepast moet worden.
Er wordt een commando database aangeroepen.
Wat deze doet is mij niet duidelijk.
Het is geen vermelding naar het gelijknamige werkblad.
verwijzingen op andere werkbladen zien er anders uit.
 

Bijlagen

  • kantoor lijst 1.0.xlsm
    20,8 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
"Database" is een gedefinieerde naam voor kolom A t/m E in werkblad Database.
Als je kolom F wilt gebruiken, moet je die er even aan toevoegen: tab "Formules" - "Namen beheren".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan