Een eigen CMS bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ger@ld

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Hoi,

Ik ben al een tijdje bezig om een eigen CMS te programmeren met PHP en MySQL. (Het is alleen voor de lol; de sites die ik daadwerkelijk gebruik draai ik met een OpenSource CMS) Ik weet alleen niet hoe ik moet beginnen. (Aan de kennis in PHP en MySQL e.d. zal het denk ik niet liggen, anders wil ik dat evt. nog wel bijleren.)

De vraag: Weet iemand hier hoe ik het beste kan beginnen met het bouwen van een CMS? (tutorial bijv. Nederlands of Engels; Ik wil er ook wel een boek voor kopen: kan het alleen niet vinden!!)
Het doel is dat het redelijk gecompliceerd wordt. Gewone applicaties ben ik even op uitgekeken. Ook moet het makkelijk uitbreidbaar zijn.

Nogmaals: enkel voor de lol van het maken, mag veel tijd in zitten, als het niet lukt: toch leuk geprobeert :thumb: !!

Alvast bedankt,
Ger@ld

Misschien is het makkelijk om eerst te beginnen met het aanpassen en goed analyseren van een open source systeem. Misschien kun je er uit halen hoe het is opgebouwd. En op die manier zelf beginnen.

Bedankt voor de reactie!

Ik ben dit inderdaad aan het doen (met Drupal).

Verder ben ik bezig met het ontwerpen/plannen van een eigen CMS. Het is niet makkelijk, maar met een goede planning goed te doen.

Groetjes,
Ger@ld

Je zegt dat je kennis van php en mysql goed is.
In dat geval, zal ik werken met plugins.

Schrijf functies die plugins kunnen lezen. Zo kan je later makkelijk dingen toevoegen via die plugins.
Dit heb ik ook in mijn cms gezet, en het werkt als een gek!

Edit: Ik lees net dat Drupal met modules werkt. Nouja, daar heb je je voorbeeld >.>

Laatst bewerkt:
Ik heb ooit ook een CMS geschreven, al is dat nooit een echt goed succes geworden. Het was volledig geschreven in PHP en maakte gebruik van .txt-bestanden om de data te lezen en te schrijven.

Als ik jou was zou ik beginnen met het schrijven van een zogenaamd 'basisscript' waar alleen een nieuwsfunctie + administratie omheengebouwd is. Vanaf daar kun je altijd nog uitwerken naar fora en dergelijke...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan