Een email als bijlage versturen met een nieuwe email

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoaoFrancisco

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2012
Hoe kan ik vanuit outlook een mail verzenden met als bijlage een bewaarde mail?

Dank bij voorbaat,

João Francisco

De email die je wil versturen openen en kiezen voor doorsturen / forward

Bedankt voor de snelle reactie.

Zo heb ik het eerlangs gedaan maar het moet ook kunnen om de mail als bijlage erbij te voegen. Ben nog volop aan 't zoeken.

João Francisco

Snelste manier is om een nieuwe mail te maken, en daar dan de mail die je als bijlage wil versturen in te slepen vanuit je inbox.
Andere mogelijkheid is om een nieuwe mail te maken, en dan in de ribbon bij toevoegen/insert te kiezen voor Outlook item, en dan de mail die je wilt sturen toe te voegen.

Ok, het ligt een beetje aan de versie (& taal) van Outlook die je gebruikt, maar het komt erop neer dat in de nieuwe e-mail via het menu of lint even zoekt naar Invoegen (Insert), & dan Item... (Item...).
In de opvolgende dialoogvensters kies je dan de e-mail('s) die je als bijlage wil meesturen.

Dank zij de goede raad van TheKnight heb ik het gevonden en is de kwestie voor mij opgelost.

Ook bedankt aan iedereen die op mijn vraag geantwoord heeft.

João Francisco

Beste vraagsteller,

Mijn werkwijze is anders.
1. selecteer de e-mail die je als bijlage(n) wilt meesturen.
Gebruik Ctrl+C om de mail te kopiëren.
2. Open een nieuwe e-mail.
3. Klik in het schrijfvenster en plak de gekopieerde mail (met Ctrl+V).
4. De mail wordt vanzelf als bijlage toegevoegd.

Hier ben ik per ongeluk achter gekomen. Het werkt lekker en snel vind ik.
Groet van Maaike

Dit is echt een heel leuke manier om dat te doen. Het werkt idd. heel goed en gemakkelijk.
Ga het nog heel veel gebruiken.

Bedankt Maaike,

João

Wat leuk dat je reageert, Joào, dat had ik niet verwacht, zeker niet omdat de vraag al zo'n tijd geleden is gesteld.

Trouwens extra leuk als je meerdere mailtjes wilt meesturen als bijlage:
1. selecteer de mailtjes met Ctrl toets ingedrukt
2. Gebruik Ctrl+F. De nieuwe mail wordt direct al klaargezet.

Gaaf he? Dit ontdek ik door ermee te spelen. Ctrl+F kun je ook gebruiken voor een enkele mail maar dan wordt ie niet klaargezet als bijlage, dan stuur je de mail gewoon door en dat is nu juist niet de bedoeling :)

Groet van Maaike

Ik vind het bijzonder fijn dat jij op z'n oude vraag nog reageert, en dan nog met zulke praktische dingen die heel bruikbaar zijn.

Van harte bedankt.

Groetjes, João

Hiermee sluit ik de topic. Topics ouder dan drie maanden, mogen met rust worden gelaten, zoals in onze voorwaarden aangegeven is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan