• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een emmer

Status
Niet open voor verdere reacties.

mostert1

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2009
hey

ik ben nieuw op dit forum, dus ik hoop dat ik hier goed zit.

ik ben op excel bezig. nu heb ik iets nodig, wat vol loopt. ik zal jullie een voorbeeldje geven.

je hebt een emmer van 5 litter.
er stroomt constant 1 liter per uur in.
soms haalt iemand er een bekertje water uit van 0,1 liter.
als er meer dan 5 liter in de emmer zit, overstroomt hij. al het water wat er nu in loopt gaat verloren.

dit wil ik zeg maar in een excel sheet. is er iemand die dit voor me kan maken, of me er bij kan helpen?

mvg
mees

hey

ik ben nieuw op dit forum, dus ik hoop dat ik hier goed zit.

ik ben op excel bezig. nu heb ik iets nodig, wat vol loopt. ik zal jullie een voorbeeldje geven.

je hebt een emmer van 5 litter.
er stroomt constant 1 liter per uur in.
soms haalt iemand er een bekertje water uit van 0,1 liter.
als er meer dan 5 liter in de emmer zit, overstroomt hij. al het water wat er nu in loopt gaat verloren.

dit wil ik zeg maar in een excel sheet. is er iemand die dit voor me kan maken, of me er bij kan helpen?

mvg
mees

Ik hoop dat je tegen een grapje kunt. :p:D:D

Bijlagen

Wat wil je nu eigenlijk bereiken met dit vraagstukje? Als je dat niet helder kan uitleggen, denk ik niet dat je veel posts gaat krijgen die op Excel gebied nuttiger zijn dan die van HSV :cool:

het is voor een spel, dus om het nut uit te leggen wordt erg moeilijk voor zij die het spel niet kennen:confused:

daarom heb ik een voorbeeldje voor jullie bedacht, met de emmer.
als iemand mij dan kan laten zien hoe het moet, verwerk ik het op die manier in mijn excel sheet (waar jullie al helemaal niets van gaan snappen:o)

Ik zal dadelijk de getallen in een Excel sheet zetten :thumb:

ik zal de bedoeling proberen uit te leggen:p

je hebt in dat spel mijnen. deze produceren (bijf) 50 per uur.
je hebt ook een opslag. deze geeft het max aantal grondstoffen dat je kan bezitten aan.

stel je opslag kan 500 aan. dan kan je dus 10 uur grondstoffen krijgen, en de rest gaat verloren. als je een gebouwtje van (bijvoorbeeld) 200 grondstoffen maakt, gaan deze er zo weer af. ik wil zo bijhouden hoeveel er aanwezig zijn.

Ik heb de indruk dat er hier iemand op een verkeerd forum zit de speeltuin is linksaf en daarna een stukje rechtdoor tot aan het lokaaltje . Kijk uit voor de mijnen en de emmers water . To the point . voorbeeld bestandje graag

Ik heb de indruk dat er hier iemand op een verkeerd forum zit de speeltuin is linksaf en daarna een stukje rechtdoor tot aan het lokaaltje . Kijk uit voor de mijnen en de emmers water . To the point . voorbeeld bestandje graag

sorry?
als je niks nuttigs te melden hebt, mag je ook gewoon niets zeggen hoor;)

om maar weer even ontopic te gaan, dit gaat tenslotte over excel en niet over speeltuinen (@ trucker)

ik heb geprobeerd een voorbeeldje te maken (zie bijlage).
wat ik er nu dus nog in wil is een functie om er om bepaalde tijden schepjes uit te halen, en een limiet waarmee teveel inhoud wegstroomt.

edit sorry, hier is de bijlage:p

Bijlagen

Laatst bewerkt:
om maar weer even ontopic te gaan, dit gaat tenslotte over excel en niet over speeltuinen (@ trucker)

ik heb geprobeert een voorbeeldje te maken (zie bijlage).
wat ik er nu dus nog in wil is een functie om er om bepaalde tijden schepjes uit te halen, een een limiet waarmee te veel weg stroomt.

Ik zie geen bijlage.

Maar jij hebt niet gezien dat ik al een bestand gepost heb, gelieve daar eerst aandacht aan te schenken.

Wat jij er in dat bestandje nog zal moeten inbouwen, is een tijdsregistratie.

Wigi

PS: ik houd het voor bekeken vandaag.

Hier kan je mee starten
Vul je opslag in, vul je productie in en klik op Start
Elk getal dat je inbrengt in H10:H20 wordt afgetrokken van Totaal
De Timer wordt automatisch gestopt bij het sluiten v/h bestand
PS De tijd staat nu ingesteld op 15 sec om de werking aan te tonen. Dit kan je naar eigen goeddunken wijzigen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan