• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een Excel file converteren als .DBF

Status
Niet open voor verdere reacties.

pesmaeli

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Berichten
26
Als ik een excel bestand versie 2003 opsla als DBF 4 (dBASE)(*.dbf), zie ik niet alle gegevens van de bron bestand meer. Om de fout in dbf file te corrigeren, lukt het ook niet, omdat het convert proces niet de juiste indeling zou meegenomen hebben.
de mededeling luidt als volgt:
*.dbf bevat mogelijk functies die niet compatibel zijn met DBF 4. Wilt u de werkmap in deze indeling behouden? of je met Ja beantwoord, of met Nee, zie ik er geen verschil.
Groet
Parviz
 
dat verschil zie je ook niet direct, maar het verschil zit hem in de rekenformules. Een database bestand (.dbf) bevat, zoals de naam al doet vermoeden data. Niets meer, niets minder.
Op het moment dat je dus een excel bestand wil converteren gaat dat prima zolang er geen formules inzitten. Zitten die er wel in, moet je goed oppassen wat er met die formulecellen gebeurt bij conversie. Waarschijnlijk wordt alleen maar de uitkomst van de formule weergegeven, alle andere gegevens (de fomule zelf) ben je kwijt. Een beetje afhankelijk van wat dat excel blad precies doet, zal je moeten afwegen of het verlies van de formules acceptabel is of niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan