Een externe computer probeert te communiceren met een toepassing die op deze computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmeeuwse

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2000
Hallo.

Ik krijg de laatste tijd het volgende schermpje van mijn firewall.

Een externe computer probeert te communiceren met een toepassing die op deze computer wordt uitgevoerd. Wilt u deze
communicatie toestaan ?

Toepassing: System
Uitgeve: Onbekend
Externe computer: 94.245.121.240
94.245.121.237
enz.

Dit gebeurt zo elke dag een keer of tien snel achter elkaar met een IP reeks : 94.245.121 waarvan de laatste
drie cijfers steeds veranderen.

Ik weiger dit voorlopig.

Deze IP adressen verwijzen allemaal naar een locatie in midden Engeland van Microsoft Limited ?

Wanneer ik de locatie " system " in dit scherm ( Eset Smart Security 5 ) aanklik kom ik in mijn gebruikersmap
terecht.

Het enige vreemde mij onbekende bestand dat ik hier vind is:

PUTTY.RND

Kan iemand mij vertellen wat dit is en kan het kwaad wanneer ik dit toesta ?

Jaap.

a. heb je een router (of routermodem van je provider) tussen jouw computer en Internet staan?
b. Indien antwoord op a. ja is: Heb je portforwarding ingesteld op die router(-modem)? Zo ja, welke poorten en waarom.
c. Wat draait op je computer? Windows? en zo ja, welke versie dan? Indien Linux-variant: Heb je sshd geïnstalleerd (vanwege putty.rnd bestand waar je het over had).

Tijs.

Hoi Tijs,

Bedankt voor je snelle reactie.

Geen router, niet draadloos, UPC modem bedraad + Windows 7 Ultimate laatste updates geinstalleerd.

Geen Portforwarding ingesteld.

Jaap.

Ik neem dan aan dat iemand probeert om een systeem-dienst te raadplegen op je computer, daar je pc 'rechtstreeks verbonden is aan het Internet' (vanwege geen router ertussen). De enige bescherming die je in zo'n geval hebt is de firewall software die op je pc draait.

Staat er geen poort bij genoemd in die Eset-melding waar die 94.245.121.x mee probeert te verbinden? Want dan zouden we een idee kunnen krijgen wélke systeem-dienst op jouw computer het betreft.

Tijs.

Hmm... Dan schiet het niet op.
Ondanks dat je 'm (sec gezien) niet nodig hebt voor je Internet toegang (blijkbaar heb je 1 pc/laptop die verbonden moet worden met Internet, niet meerderen), raad ik je aan om een draadloze breedband router te kopen:
a. Het is een goed afweermechanisme, omdat er geen verkeer doorheen komt behalve datgene wat je zélf hebt aangevraagd (webpagina's etc.) of wat je m.b.v. portforwarding beschikbaar wilt stellen aan het Internet.
b. Is makkelijk als vrienden of kennissen langskomen en even willen Internetten op hun iphone/laptop/etc. Ook handig als je zélf nog een extra pc of laptop of tablet of iphone etc. zou gaan kopen in de toekomst.

Tijs.

Ja, zit wat in.
Mocht ik nog wat te weten komen over dit probleempje laat ik het nog even weten.

Jaap.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan